ZtorZillen

2014-09-10
22:05:54

ÄCKEL-VARNING!
Seriöst?
Ibland undrar jag från vilken planet min hjärna kommer ifrån.
Om den är sammansvetsad med övriga kroppen eller om den har ett eget liv, och tror att den är såååå mycket smartare och mer intelligent än min övriga kropp.
Av någon anledning tyckte jag i alla fall att en leverrening skulle vara "spännande" att utföra.
Fråga mig inte varför...
 
 
Kanske har det med min idé om att fokusera på hela kroppen...att allt är ett system och att vi måste förebygga...
Jag vet inte...kanske har det med att jag just läst ut boken "Cancer is not a disease it's a survival mechanism" och att författaren förespråkar bland annat att göra en leverrening regelbundet?
 
I alla fall.
Jag har nu gjort det.
Började igår morgon, eftersom jag och sambon har semester -och tydligen inget bättre för oss!. Och avslutade den idag kl 12.
 
Tanken är att man ska dricka en slags saltlösning på fastande mage...sedan dricka det igen efter någon timme och sedan dricka en olje-grapefrukt-citron-juice...och sedan få en massa diarré och därmed också rensa gallan/levern på små/medel/stora gallstenar i olika utvecklingsfaser...
Det är så jag har tolkat Sannas leverrening (klicka på bilden ovan). Har först läst på om olika personer som skriver om deras upplevelser på deras respektive bloggar eller i tidningar...och tänkte att jag skulle testa det.
Sambon hakade på. Och mycket riktigt, så som det förutspås så "rensas" kroppen på stenliknande föremål som kommer ut ur kroppen på ett mycket märkligt sätt.
 
För de som har lätt att bli illamående: sluta läs!
Ur analöppningen kommer som en flod...ja, du hörde mig! -En flod av diarré och "stenar".
Som jag har förstått det är det saltets "förtjänst" att det inte känns så mycket när det händer.
Och nej...det känns inte. Första gången någon av oss rusade in på toaletten blev personen i fråga, förvånad.
Vi märkte inte om vi kissade eller bajsade!
Så himla snuskigt!
Små olikfärgade "stenliknande"-bumlingar kommer ut i mängder.
Tydligen fick jag fler än sambon..kan ha att göra med att jag är överviktig om jag ska tro vissa källor på nätet.
Grön-svarta små saker. En del större än andra.
 
Har läst att det finns mycket kritik mot denna rening och jag vet inte. Jag är inte utbildad inom detta.
Men konstigt nog efteråt nu...ett och ett halvt dygn senare känner jag mig på något sätt fräschare.
Jag springer fortfarande på toa titt som tätt. Och har så gjort en gång under skrivandet av denna text.
Men...jag vet inte. Kanske kan detta vara bra i förebyggande syfte?
Jag försöker att ha öppet sinne och se vad som händer!
 
Kanske ska du också prova och ge mig lite feedback till mig om hur det gick för dig? Eller har du redan testat?
 
På återskrivande!
 

Kommentar:
#1: Eleonor

Av någon anledning så blev jag full i skratt när jag läste detta, mest för att det är så befriat och normalt tror jag. Tack! :)

Spännande det låter men jag tror att jag avstår från att experimentera, jag klarar inte av att fasta med tanke på att min mage vrålar av hunger just nu. Jag hoppas att någon annan har prövat för det vore intressant att se hur andra upplevt det.

Svar: Hahaha! Ja, det var en intressant upplevelse...minst sagt!
pcoslife.blogg.se

2014-09-12 @ 09:09:39
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: