ZtorZillen

2014-10-08
22:39:56

Tjockisen vs Atleten
Jag tror att jag i grund och botten är en mycket lat person.
Jag tror att har man väl varit en tjockis kommer man alltid, eller i alla fall ofta, få slåss mot sin inre tjockis.
Min inre tjockis vill ge upp, så fort jag inte får resultat på vågen.
Min inre tjockis ser helst att jag går ner 5 kilo i vikt per dag. Gärna samtidigt som jag äter vad jag vill och utan att träna...eller i alla fall inte träna för mycket..
Allt annat är ju inte värt det, varför svettas i onödan liksom?
 
 
 
Sedan har i alla fall jag även en inre atlet.
Den där snygga hurtiga peppiga bruden, som sitter på andra axeln och säger:
"även tjockisar kan, du är stark, du klarar detta, inga ursäkter".
 
Den ena vill ha rostat bröd med marmelad och oboy till frukost..(åh, gud va länge sedan det var jag drack oboy!!!)
Den andra vinner oftast fajten om frukosten och det blir istället chiagröt och ett ägg, eller lite kött till.
 
Idag, på vägen hem från jobbet så bråkade tjockisen och atleten...och i mitten var jag.
Lilla ZtorZillen. Vad ska jag göra? Vad är det jag vill med detta?
Atleten vann. Jag gick på promenad med vovven vilade en timme och sedan upp och hoppa på crosstrainern.
En timma senare stod jag i duschen och var mäkta stolt över mig själv!
Ett noll till atleten inom mig!
 

Kommentarer:

Heja dig

2014-10-10 @ 05:08:28

Bra beskrivning! Heja atleten!

kram, pernilla be

2014-10-13 @ 14:06:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: