ZtorZillen

2014-06-08
22:57:00

Vandring i Idre
 
Hej alla glada!
Har ni saknat mig?
Jag har ju varit i Idre tillsammans med sambon och Samson. Där har vi fjällvandrat och myst.
Tyvärr spöregnade det igår och Sambon fick skoskav första dagen. Så det blev "bara" en dag med vandring. MEN, vilken dag sedan! 1,7 mil. Längsta jag har gått! Medelsvår terräng i skalan; mycket lätt, lätt, medelsvår och svår. Det var väl lite i tuffaste laget för mig och sambon, då vi är helt nybörjare på detta! MEN det gick i alla fall. Det blev en heldag och det var roligt! Trots regn, snö, vadning i vatten och sankmark...eller vad det heter...
Mycket varierad terräng som sagt, men det var kul faktiskt..tro det eller ej, när man står där med blöta skor och blöta byxor...och man vet "jag klarade det"...ah! Vilken känsla!
 
Jag är sjukt imponerad på mig själv. Så imponerad och pepp är både jag och sambon att vi nu redan är i tagen att planera nästa resa till hösten...
Vilket också fårt mig att bli mer pepp till träningen...vore ju roligt att hänga med mer i sambons tempo när vi ska vandra nästa gång...så nu är det träning som gäller! Konditionen var det dock inget fel på, det gick verkligen bättre än jag vågat hoppas på. Uthålligheten kanske är nästa mål att träna upp.
 
 
Något annat jag gillade var förutom själva naturen; att vi såg massor med renar!
Åh, så vackra djur...tog massor med fotografier med mobilen, men saknade min riktiga kamera...nybörjarmisstag att glömma kamera hemma, jag vet! Men så vackra djur! Har aldrig sett renar förut, så det kändes riktigt exotiskt. Hade jag vart ensam kunde jag stått och stirrat på dem i en mindre evighet....men...eftersom ni nu kan läsa vad jag skriver, förstår ni att sambon tvingade mig vidare...och nu är vi åter hemma i lilla staden!
 
Kvällen avslutades med 30 min joggning, med ett leende på läpparna och stoltheten i topp!
 
 

Kommentarer:
#1: Anonym

Härligt det låter :-)

2014-06-09 @ 09:19:33
#2: Tackan

Fast jag loggar in blir första kommentaren alltid anonym?? Konstigt, men det var jag :-)

Svar: Hihi! Jag misstänker numera att alla anonyma kommer från dig ;)
pcoslife.blogg.se

2014-06-09 @ 09:20:18
#3: Anneli

Alltså, vandring är bra och kul och allt det där. Men fjällen - det är mumma för både kropp och själ det!!!!

Svar: Så sant som det var sagt...det var det verkligen!!!
pcoslife.blogg.se

2014-06-09 @ 19:48:42
#4: Eleonor

Wow! Vad häftigt att se renar! Det gör ju hela resan och lite till liksom. En vandring skulle jag också kunna tänka mig att göra. :)

Svar: Eller hur? Tycker jag att du ska göra...riktigt trevligt faktiskt!
pcoslife.blogg.se

2014-06-09 @ 20:29:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: