ZtorZillen

2014-01-26
19:01:31

Löning=belöning!
I fredags gjorde jag något som var länge sedan...
Jag köpte två orkidéer...
Några häng-orkidéer!
Kallas vanda på orkidéspråk!
 
 
Ursäkta den dåliga bildkvaliteten..men det är för jag tog fotona med mobilen...
Blev så till mig.
Mamma ringde och berättade att en orkidéexpert var inne i storstan Katrineholm...så jag åkte dit med sambo och vovve...ställde tusen frågor till honom och köpte naturligtvis lite orkidétillbehör och två fina orkidéer.
Det är min första hängorkidéer..så jag hoppas verkligen att de överlever...
De är tydligen mycket svårare då deras rötter hänger fria och man ska doppa dem eller vattna dem ganska ofta...en del gör det varje dag, andra en gång i veckan..jag antar att jag får se lite hur de gillar det hemma hos mig...innan jag bestämmer mig hur ofta de behöver vatten...
Den här vita-lila är tydligen en "renrasig" eller ickehybrid och väldigt ovanlig i Sverige. Den var till för ett par år sedan helt utdöd i vilt tillstånd men är nu åter inplanterad i Thailand...och lever nu i vilt tillstånd även om den också finns att köpa här i väst...så att säga!
 
Ska ta lite foton med kameran också så att jag kan bevara bilderna, ifall jag inte klarar av dem...
Vore dock jättekul om jag lyckades få dem att överleva..
 

Kommentar:
#1: A

Vilka fina blommor!

Svar: TACK!
pcoslife.blogg.se

2014-01-27 @ 21:37:32
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: