ZtorZillen

2014-08-31
00:14:31

Lax och fitbit
Vart sugen på lax ett par dagar nu...så igår gjorde vi slag i saken och köpte med oss lite gravad lax hem..
Idag blev det därför lax till frukost och när vi hade hjälpt min mamma och pappa med att påbörja deras flytt från hus till lägenhet, blev vi även bjudna på mat där. Lax blev det då igen...SÅÅÅÅ gott!
 
Har jag nämnt att jag har köpt mig en Fitbit Flex?
Kort och gott kan man säga att det är en svindyr stegräknare i lyxförpackning.
Typ.
Nejdå, den visar flera saker också.
Som aktivitetsnivå under sömnen, distans...men framförallt ger den mig den pepp jag behöver.
Den lyser upp en lampa per 20% av mitt dagliga mål. Jag har 10 000 steg som mål.
När jag nått det så blir armbandet crazy och lyser och blinkar och vibrerar..
 
Jag vet, nördigt! Men peppande!
På den tillhörande appen kan man lägga in allt man äter och motionerar.
Hur mycket man dricker.
Man kan även ställa larm!
 
 

Kommentar:
#1: Eleonor

Åh lax är gott! Jag tyckte inte om det förr, men nu. Omnomnom! Jag försöker få min pappa att pröva det också men det vill sig inte.

FitBit Flex, är det en pulsklocka? Kan man köpa ett pulsband till den? Den ser liten och smidig ut, det gillar jag!

Svar: Nej, det är ingen pulsklocka. Den registrerar aktivitetsnivå och steg och distans. Sedan på appen kan man även logga mat och vattenintag och ev andra aktiviteter/träning.
pcoslife.blogg.se

2014-09-01 @ 12:08:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: