ZtorZillen

2013-05-10
11:09:16

Dag 189
Hejhopp!
Nu ska jag dela med mig av något kul-tråkigt...
För något år sedan köpte jag en fin jeans-kjol som jag tyckte va superläcker...den satt lite tajt, men vad gjorde väl det?Jag kände mig som en Drottning i den...liksom tjockis-snygg på det där sättet som jag nästan aldrig kännt mig.
 
Nu har det ju varit lite sommar-varm, de senaste dagarna..sååå då var det dags att ha lite fin jeans-kjol, tänkte jag. Den borde sitta helt perfekt nu när jag gått ner lite i vikt..tänkte jag.
Jo, men hjärnan hänger inte med serru. Nedan ser ni resultatet. Ett linne i storlek 44 och ett par leggings i storlekt 46...och en FÖR stor jeanskjol som nu kommer att få ett andra liv (förhoppningsvis) hos Röda korset...
 
 
Trist-kul på något sätt...men det hade vart roligt att ha haft på sig den när den satt perfekt.
Tror den är i storlek 46-48.
 
 
Man ser mina fötter mellan kjolen och magen ;)
Dagens bästa självförtroende booost!
Det är lite extra kul när sådant här händer...speciellt när det nu har gått en bra tid sedan jag verkligen "kände" att Itrim-resan går åt rätt håll. Jag har ju mer eller mindre stått still viktmässigt sedan januari-februari.
Det är ju skitbra i sig, för jag vet inte om det någonsin har hänt att jag har stått still innan.
Jag har ju varit en kronisk jojo-bantare.
Så det är ett stort steg i rätt riktning, men ibland behöver jag bli påmind om detta.
Speciellt när det är mer tydligt och jag faktiskt SER skillnad, som på kläder!
 
Jag och sambon har fått "låna" mamma och pappas land..de orkar inte längre hålla på i landet, så vi får låna det, vi har hittills satt potatis och gullök. Idag ska vi rensa mera och sätta lite andra frön..så får vi se om vi kan skörda något i sommar/höst. Det är en ny gemensam passion jag har hittat med sambon sedan förra sommaren då vi hade en kolonilott när vi bodde i norrland.
 
Så ta hand om er, så hörs vi i kväll eller i morgon!
 

Kommentarer:
#1: A

Härligt! Duktiga du!!!

2013-05-10 @ 21:16:47

Härligt! :D Du får köpa en ny jeanskjol i mindre storlek. :)

Om du inte redan sett det så meddelar jag här att det blir en del 5 av BOL. Startar på måndag (13/5) och håller på i 4 veckor. Det blir inte så många, men en liten minidel sådär. Jag hoppas att det sen blir en del 6 med lite fler människor. Så rapportera din vikt till mig på måndag så drar vi igång! :) Kul!

Svar: Sweet!!! Va roligt! :D
pcoslife.blogg.se

2013-05-11 @ 17:00:15
#3: jannica

Men va roligt! Underbart när man ser skillnad på kläder :)

2013-05-12 @ 11:33:39
#4: Eleonor

Det var ett redigt kvitto på att det faktiskt ger resultat :D grattis!

Svar: TACK :D
pcoslife.blogg.se

2013-05-12 @ 20:50:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: