ZtorZillen

2013-06-09
07:55:00

Glasbruket
 
"En äldre man hittas mördad i en källarlägenhet i Reykjavik. Bredvid kroppen finns ett kryptiskt meddelande och i hans skrivbord hittar polisen ett foto av en gravsten. När man lyckas tyda inskriptionen visar det sig att i graven ligger en fyraårig flicka som dog 1968. Med hjälp av fotot nystar polisen upp gamla och nya brott som lett till flera familjetragedier. Samtidigt försvinner en ung kvinna från sitt eget bröllop...

Kriminalpolis Erlendur Sveinsson och hans kollegor står inför ett ovanligt komplicerat och svårt fall som har sina rötter bakåt i en tid då mycket var annorlunda. Glasbruket är en ytterst välskriven och spännande kriminalroman där många trådar vävs samman till en mörk och tät väv."
 
Nu har jag äntligen läst ut ännu en bok. Det här med att läsa, eller lyssna på ljudbok är verkligen något jag måste göra mer. Det ger så mycket! Känns så avslappnande och avstressande och jag verkligen njuter av att försvinna från verkligheten en stund. Det som jag gillar extra med just ljudböcker är att man kan göra annat samtidigt också...som att gå ut med hunden eller träna!
Älskar denna bok...känns extra kul att jag faktiskt har varit på Island..känns lite som om man är där, när man läser denna. Själva historien som sådan är inte direkt unik, men en helt okej deckarhistoria. Det som gör att jag kommer läsa flera böcker av Arnaldur är just miljön!! Tycker också att han har ett lite speciellt sätt att skriva på..som skiljer sig från de deckare jag brukar läsa.
Tror att denna sommar kommer ge mycket mer läsande, det känner jag på mig!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: