ZtorZillen

2013-07-24
12:28:21

Rensning
 
Vad ska jag säga?
Det som har hänt de senaste dagarna är att jag och sambo haft största matdiskussionen hittills.
Vi kom fram till att vi måste göra detta tillsammans. Det är DÄR det har falerat. Det går inte att bara jag äter nyttigt och sambon äter vad skit som helst....såååå...
Nu har vi tagit tag i detta och rensat ut skåp, kyl och frys!
Och sedan i måndags så har jag "börjat" om på Itrim. Inte från början...utan bara äta mer strikt!
Kött, fågel, fisk. Grova ovanjord växande grönsaker, ägg. Svamp. Smör, kokosfett. Nötter. Inget gluten, ingen laktos.
Inga frukter, inga bär. Varför?
För att jag måste komma tillbaka till goda vanor och att jag har slarvat såå med kolhydraterna och ätit alldelles för mycket. Med ytterligare stöd av min kära bror och sambo, ska jag nu komma tillbaka.
 
Motionen ska vara i form av lågintensiv träning för att inte frästa på ryggen för mycket.
Det känns som en bra och stabil plan. Det bästa är att sambon nu är med på tåget, helt och hållet! Han äter samma som jag..! Äntligen är vi två om detta och det känns mycket bättre!
 

Kommentarer:

Åhh, vad härligt! :) Visst går det att gå ner i vikt även om ens partner äter skräp, men det är ju sååååå mycket lättare när man äter samma. När du slipper se skräpmat, slipper känna lukten, slipper tänka på det. Frestelser finns det nog av ändå. Och ja, ibland måste man liksom bara börja om, för sig själv. Man börjar göra små små undantag. Så små att man inte riktigt lägger märke till dem. Tänker att det är så lite så det kvittar. Men tillslut har det blivit ganska stora förändringar och då behöver man liksom sudda och börja rita igen. :) Hejar på dig!

Svar: Tack för den! :D
pcoslife.blogg.se

2013-07-24 @ 15:00:06
#2: Susanne

Lyckatillkramar

2013-07-24 @ 21:03:54
#3: Tackan

:-)

2013-07-24 @ 22:52:00
#4: Smulan

Så mycket lättare när man hjälps åt!
Lycka till:-)

Svar: Ja verkligen!
pcoslife.blogg.se

2013-07-24 @ 23:31:15
#5: Eleonor

Vad bra, det är mycket lättare om man är två. Även om han stöttat dig innan, så är det ändå inte samma sak som att faktiskt stötta genom att äta samma saker.

Svar: Nej, det är det verkligen inte! Känner att jag liksom får styrka av att han också går allin, så att säga!
pcoslife.blogg.se

2013-07-25 @ 22:39:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: