ZtorZillen

2013-01-05
07:45:00

2012
Det är ju lite trend i detta. Att göra någon form av årskrönika...så då har jag inspirerats av Helen, som så fiffigt hade kommit på ett gäng spännande frågor om 2012. Det tänkte jag kopiera. Sagt och gjort. Läs och njut!
 

Gjorde du något 2012 som du aldrig gjort förut?

Jag köpte begagnade kläder online, supersmart miljötänk som jag är mycket stolt och nöjd över! Bestämde mig för att anlita en vägledare och mental coach, mer känd som professionell sensei. Blev ju moster också. Helt klart det häftigaste under 2012, den 29 december för att vara exakt.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nja...kanske inte "vänner". Men likväl fyra arbetskollegor och en svägerska!

Dog någon som stod dig nära?
Ja...min superhjälte. Min älskade farmor.

Vilka länder besökte du?
Nederländerna.

Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Hm...en sammanhängande semester (mer än 7 arbetsdagar)! Revbensspjäll på julafton. En hund som inte bits.

Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
8 februari, då jag och sambon grillade ute när vi firade 4 år tillsammans. Otroligt romantiskt i det snötäckta Norrland med ca 20 grader minus..men ack så vackert och trevligt det var!
Den 31 december var också helt otrolig då jag träffade min svägerskas dotter för första gången och dagen då jag lärde mig att byta blöjor..hehe..det sistnämnda var iofs inte så supermysigt, men ni förstår vad jag menar!

Vad var din största framgång 2012?
Mitt nya jobb i Sörmland. Och dagen då jag hade råd att köpa min första bil utan att ta lån, det var skithäftigt att säga till bilhandlaren att jag skulle betala allt på en gång. Sjukt glad att jag klarade av det med mina sparade pengar! Började på Itrim.

Största misstaget?
Att jag blev vän med M, å andra sidan har hon gjort att jag utvecklats som person och att jag har en större förståelse för missbrukspersonligheter. Har nog inte gjort några "jätte"misstag under året som gått.

Bästa köpet?
Min bil! Eller min Hercules, som jag fick till rabatterat pris via Buzzador.

Vad spenderade du mest pengar på?
Bilen!

Gjorde någonting dig riktigt glad?
Oj, många tillfällen. Det har varit ett bra år på så många sätt!

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag var nog mer lycklig än på mycket mycket länge! Också stor smärta och sorgsenhet när farmor somnade in..kändes länge som om hela världen raserat under mina fötter. Samtidigt så var det så mycket som "föll på plats"; sambon hittade en karriär han älskar, ett jobb han älskar, vi bytte jobb och var glada med detta. Kom närmare släkten, umgås oftare med mamma å pappa. Kom närmare min bror, tog tag i min övervikt, hetsåt mindre än på mycket länge!!

Vad önskar du att du gjort mer?
Varit mer social. Fotograferat mera, gjort saker som jag verkligen gillar.

Vad önskar du att du gjort mindre?
Slösurfat

Blev du kär i år?
Nej. Är alltid kär i min sambo och min lilla lillskit Samson.

Favoritprogram på TV?
Criminal minds.

Bästa boken du läste i år?
Ljudbok – Det du inte såg av Patrik Sjöberg.

Något du önskade dig och fick?
En vit jul. Semester i Amsterdam. Hundkurs med Samson.

Något du önskade dig och inte fick?
Hm...hade velat gå flera hundkurser, men det får bli 2013!

Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Var på arbetsintervju, hälsade på i Göteborg och sedan spenderade jag dagen i bilen.

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Varför gräma sig över sådant som inte går att påverka?

Vad fick dig att må bra?
Samarbetet med Samson, våran relation som utvecklades. Kärleken från familjen. Klienters feedback. Kollegors ärlighet. Mitt munspel. Meditationen.

Höll du några av dina nyårslöften?
Jodå...

Vem saknade du?
Farmor.

De bästa nya människorna du träffade?
Min nya kollega Å. Vi klickade direkt och jag hoppas att vi kommer vara vänner under lång tid framöver!

Vilken politisk debatt engagerade dig mest?
Som vanligt flyktingfrågor. Debatter kring vem som får stanna och inte...migrationspolitik generellt.

Mest stolt över?
Att jag valt att spendera tid på mig själv. Att jag möter mina inre demoner och att jag alltid går segrande ur striderna med dem!

Beskriv din stil 2012!
Färgglatt! Mera sådant ska vi ha.

Högsta önskan just nu?
Att 2013 blir året som jag kommer minnas resten av mitt liv! Då jag uppnår målvikt och då jag och sambon börjar leta hus!


Kommentarer:
#1: Maria

Å hoppas detta blir dettar du vill ha :-)
Jag skicka just ett mejl

Svar: Ja, just det! Såg det, Maria...ska svara också..men är lite seg av mig ;)
pcoslife.blogg.se

2013-01-05 @ 08:25:49
#2: Linda

Den här klassikern, jag gör den varje år och har faktiskt precis gjort den för nån timme sen, tycker det är ett så roligt sätt att sammanfatta året :D Jättekul att läsa hur du upplevt ditt år också :D

Svar: Va spännande ska läsa din också!
pcoslife.blogg.se

2013-01-05 @ 16:52:45

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Varför gräma sig över sådant som inte går att påverka?


Det är gillar Sensei. (och mycket annat också så klart) Nu ska jag maila dig uppgift till tisdag !

Svar: Sweeeet!
pcoslife.blogg.se

2013-01-05 @ 19:21:32

Har också gjort en lista! Men fuska lite och tog inte alla frågor haha

2013-01-05 @ 20:40:45
#5: A

Vilket år!

Kram till dig fina du

Svar: Ja, verkligen...kram till dig också!
pcoslife.blogg.se

2013-01-05 @ 23:28:26
#6: Viktkamp

Man behöver eftertanke! =)

Svar: Så sant som det va sagt!
pcoslife.blogg.se

2013-01-08 @ 21:13:51
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: