ZtorZillen

2013-04-03
18:58:32

Dag 152
Hejhopp!
Jag är tillbaka igen! Har varit i Götet och hälsat på svärmor, svägerska +man och barn! Det var riktigt trevligt och sköt med ett avbrott i vardagen. Till påsk har jag också gått lite utanför mina kostplaner...men det struntar jag i! Jag mår bra och behåller min vikt på stadiga 88,5 kilo! Inte superbra, men det är stadigt...i april månad ska jag och sambon ta "nya" tag och se till att vi kommer upp på banan igen...eller vi och vi, mest jag..
Men "äntligen" så känns det som att vi gör detta tillsammans.
Det är inte längre jag som kämpar med min vikt för att vi ska bli gravida.
Det är vi som vill bli gravida och vi som mår bra av bättre vanor. Vi som ska gå ner i vikt tillsammans. Dessutom så har vi konstaterat att vi nu nästan väger exakt samma sak...så om han vill fortsätta att väga minst i familjen (Samson räknas inte), så måste han lägga på ett kol!
 
 
Min stegräknare har också i dagarna tagit sitt sista andetag...beslutade mig då för att beställa nya batterier och en till stegräknare på tappa.se..den ena stegräknaren ska min sambo få i födelsedagspresent och den andra behåller jag själv. Tycker att det är rätt bra för att hålla koll på vardagsmotionen. Funderade också ett tag på att köpa en sådan man hänger runt halsen men de visade sig ha en 10 sekundersspärr vilket då inte räknar med de här småstegen som jag då kan ta på jobbet (ex. till och från faxen eller dokumentförstöraren). Har som ny taktik börjat med att bara mala ett ark i taget, så att jag ska få lite extra steg i vardagen...känns bra tycker jag...nu är jag väldigt pepp i alla fall. Känner att jag mår bra och är redo att ta mig an en mer Itrimig livsstil med mer fokus på välmående och hälsa..men också att komma igång med mer träning! Vill så gärna att vikten ska fortsätta neråt, det är ingen brådska...men det är roligt om det rör sig lite mer!
 

Kommentarer:

Låter bra, tycker jag!!! Heja!

2013-04-04 @ 08:26:34
#2: Tackan

Vardagsmotion är viktig, där jag jobbade sist valde jag en skrivare på en annan våning det blev ett jäkla springande :-)

Härligt med lite nystart :-)

Svar: Hehe! Det va faktiskt en mycket bra idé till vardagsmotion!
pcoslife.blogg.se

2013-04-04 @ 13:16:35
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: