ZtorZillen

2012-07-18
21:24:51

Lite allmänt
 
Har jag sagt att jag gillar att fotografera?
Om inte: jag gillar att fotografera. Jag är inte speciellt bra, men allt är väl relativt, det beror på vem man jämför med..så att säga. I alla fall. Efter många om och men har jag nu valt att införskaffa mig ett nytt objektiv till min kamera. Det blev till slut en Tamron AF 70-300/4,0-5,6 Di Macro. För er som kan något om fotografi, kanske inte detta är det bästa värsta objektivet ever. Men jag tänkte att det kanske räcker till att börja med för att se om jag liksom har intresset och om jag har "vad som krävs" för att lära mig mer om denna underbara konstform.
 
 
Nu vet jag ju inte hur man gör när man ska infoga bilder i sin fulla storlek och sedan försöka anpassa dem så att det ser snyggt ut i bloggen...men men...jag lär väl mig....tids nog...
 
På återseende!
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: ealina

Jag önskar att jag hade tid och ork att sätta mig in i det där med fotografering! Jag fick en kamera i bröllopspresent (eller morgongåva heter det kanske?) av min man för fem år sedan, men jag har ändå inte hunnit igenom instruktionsboken ännu, utan kör mest på förinställda program *flinar*

Det jag tänker göra i augusti är att hoppa på följande: http://whole9life.com/2012/01/whole-30-v2012/ Det vore jättekul om du var med, för det är alltid lättare om man har sällskap, jue. *ler stort och nickar övertygande* Jag pratade lite om det på min blogg före jul, men sköt upp utmaningen då. Fast nu är det dags. Nu är jag redo! Jiiiiha! :D

Svar: Ska läsa på vad det är för något! :D
pcoslife.blogg.se

2012-07-18 @ 22:11:55
#2: ealina

Vet du förresten hur man ska göra för att få radbrytningar i kommentarerna här inne? Det ser så konstigt ut när allt bara blir en klump. Min kommentar ovan hade en snygg radbrytning för att jag bytte ämne, men nu ser det nästan ut som om whole30 handlar om foto, hihi. Jäjä, du fattar säkert ändå.
Kram

Svar: Hm...ingen aning faktiskt...men när jag läser det så ser det bra ut...(när jag är inne på blogg.se)
pcoslife.blogg.se

2012-07-18 @ 22:13:38
#3: Tackan

Älskar oxå att fota men är långt ifrån expert mer så att jag har tur ibland och får till en bra bild. Lammet är 17 månader , född i mitten av feb och nästa kommer i slutet av feb :-)

Island är ett riktigt drömresmål :-) när var du där?

Svar: För ungefär ett år sedan...
pcoslife.blogg.se

2012-07-19 @ 07:09:58

Då får du lära dig photoshop! Jag har några enkla hållpunkter när jag bearbetar bilder i photoshop. 300 dpi, 1000 pixlar stor bild, 500 pixlar liten bild. Börja där :)

kram, pernilla

2012-07-19 @ 22:45:05

Och jag nöjer mig med kameran i iphone4 - väldigt bra faktiskt. För mig är det viktigare med bilder i ögonblicket än vacker komposition.

kram, pernilla be

Svar: Hehe! Så sant som det va sagt! Håller med dig (egentligen), men jag ska testa om jag gillar att fotografera lika mycket som jag gjorde i tonåren..eller om det bara är en romantiserande bild av hur det va då...!
pcoslife.blogg.se

2012-07-19 @ 22:46:58

Genom att göra det vi älskar, blir vi lyckliga. Fortätt fota, vad gör det om fotona inte blir perfekta! De är perfekta i din värld!

Svar: Så sant så!
pcoslife.blogg.se

2012-07-27 @ 19:21:00
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: