ZtorZillen

2012-07-02
15:30:00

Favoritmuskel
1. Min idrottsbakgrund
2. I mina öron när jag tränar
3. Ett fint idrottsminne
4. I min träningsväska
5. Favoritmuskel
6. Mål med träningen
7. Favoritövning
8. Favoritmat
9. Mina inspirationskällor
10. Då mår jag som bäst
11. Favoritkonditionsträning
12. Favoritidrott
13. Mitt bästa kosttips
14. Favoritmellis
15. Då tränar jag allra helst
16. Favoritlivsmedel
17. Mitt måtto
18. En fredagskväll unnar jag mig gärna..
19. Hälsa för mig
20. Det här åt jag idag
21. Därför tränar jag
22. Min favoritfrukost
23. Detta skulle jag vilja utöva
24. Favoritidrottare
26. Så sover jag
27. Detta klara jag mig inte utan
28. Där tränar jag helst
29. Detta tränar jag allra helst i
30. Glöm inte att…
 
 
Den röda muskeln på bilden ovan. Deltamuskeln. Den är min favorit. Varför? Jag tror att det är för att den syns så väl på mig. Den får mig att känna mig pepp när jag duschar. Tidigare har jag alltid fått ångest av att se mig själv naken, såväl om det är när jag har sex, när jag ska byta om eller om jag duschar. Skit samma vad jag gör, såg jag mig själv naken fick jag ångest. Jag vet inte vad det är som har lättat ångesten, men jag tror och misstänker att det har en hel del med att göra att jag tagit tag i mitt hetsätande. Nu är det inte så mycket på den fronten och det får mig att må bättre -rent generellt.
 
I alla fall nu när jag duschar så tänker jag alltid på de små sakerna jag gillar med min kropp. Jag försöker att bli vän med min kropp i stället för att klanka ner på den hela tiden. Det är inte lätt och i början hade jag mycket svårt att ens tänka att någon kroppsdel skulle vara fin. Men deltamuskeln är så slimmad och framträdande på min kropp så den var "lätt" att gilla. Och när jag väl kunde säga det högt, så kunde jag också börja se på resten av kroppen också. Kanske är den inte så dum trots allt. Det måste ju va en jäkla bra kropp som orkar bära upp så mycket vikt? Är jag inte sjukt bra ändå?  Sakta men säkert så börjar jag trivas i min kropp igen...!

Kommentar:

Helt rätt tänk! Jag har svårt för min "muffinsmage", så nu smörjer jag den med väldoftande bodybutter morgon och kväll och bara gillar läget :)Gilla dina mindre bra kroppsdelar också är mitt tips. Du har säkert många vänner med massa av fördelar, och nackdelar, men det senare tar man gärna "på köpet".

kram, pernilla be

2012-07-02 @ 22:17:42
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: