ZtorZillen

2012-07-01
12:45:03

Ägg
Nu börjar ju R4F. Det innebär bland annat att det blir mer protein i kosten...och att jag återigen ska vänja mig vid att äta mera ägg..eller äggvitor. Efter att jag vart på LCHF diet ett längre tag så trodde jag att jag aldrig mer i livet skulle äta just ägg. Men det är ju så gott! Då jag vaknade mycket sent i dag blev det i alla fall en stadig frukost och med ÄGG. Känner mig taggad, men också inställd på att denna månad ska fungera bra! Jag ska inte äta perfekt (väga och mäta maten) utan jag tar det som att jag ska följa planen till 90%. Jag ska inte göra mig själv besviken och jag ska använda hjärna och ögonmått mer än vad jag gjorde förra gången...Detta kommer gå mycket bättre!

Kommentarer:

Har inte riktigt hängt med, går du på LCHF nu?

Svar: Nej, äter enligt Fitnessfightens koncept. Det är mer protein, men lågkolhydrat..men inte LCHF..det slutade jag med för att jag inte klarade av det mentalt...har mycket svårt med fett..
pcoslife.blogg.se

2012-07-01 @ 16:16:13
#2: Tessan

Vilken härlig blogg! Hittade hit genom en annan blogg :)

Är det alltså mest protein i äggvitan?

Svar: En äggvita innehåller 15 kcal, mest protein. En äggula innehåller 65 kcal varav det mesta kommer från fett.
pcoslife.blogg.se

2012-07-02 @ 02:44:41
#3: Fia

Vilken sund inställning. Det är så jag brukar tänka.

2012-07-02 @ 10:14:33

Heja, heja!!!

kram, pernilla be

2012-07-02 @ 22:19:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: