ZtorZillen

2012-01-05
22:24:47

Ekonomi-mål för 2012

Inspirerad av : http://malin-charlotta.blogspot.com/

Ekonomi, mål för 2012

Mål 1: Hjälpa och stötta sambon att hitta ett jobb eller extrajobb/sommarjobb

Mål 2
: Skänka pengar till bättre behövande

Mål 3:
Skriva ner en budget för varje månad och följa den

Mål 4
: Köpa minst 6 st trisslotter

Mål 5
: Investera i något klokt

 

Kommentar: jag har ju en svaghet för att göra listor. Att sätta upp mål tror jag är bland det bästa vi kan göra...hur ska vi annars veta vart vi ska satsa liksom? Så med inspiration av Malin-Charlotta, så har jag skrivit ner ett antal mål. Dock behöver jag fundera lite på hur vissa av mina mål rent praktiskt ska gå till..men tycker som sagt ändå att det är lite kul att ha mål inom flera delar av sitt liv än bara "motion" och "viktnedgång" liksom!

 


Kommentarer:

Det är så lätt att glömma bort de där sakerna :) Andra mål än viktmål och hälsomål :) Bra att du tänkt så!

2012-01-06 @ 05:38:22
#2: Anonym

Men varför ska du ha som mål köpa trisslotter egentligen?

2012-01-06 @ 09:00:28

Vad lycklig jag blir av att läsa det här, Ztorzillen! Alldeles varm i hjärtat när det sprider sig. Som du skriver är det viktigt att ha mål som inte bara handlar om idrott och hälsa, utan även ekonomi, ev studier, arbete och det häftigaste av allt: De inre målen :)



Läste du mitt inlägg "Så når du dina mål"? Minns inte om jag länkade det till dig, det ger fantastiska redskap på vägen fram till målet.



Hejja! Hejja!

2012-01-07 @ 10:24:26
#4: Pärlan

Åh! Jag skulle också behöva sätta upp en ekonomi-lista ;)

2012-01-13 @ 10:49:43
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: