ZtorZillen

2012-01-21
21:35:13

Cello eller timglas?
Har du hört talas om Trinny och Susannah? Typ världens bästa brudar som hyllar kvinnokroppen som den är. De säger något i stil med att man ska vara stolt över sin kropp oavsett skavanker! Och att du med medvetenhet om din kroppstyp kan klä dig fördelaktigt för just din kropp. Inte dölja något, utan mer framhäva dina bästa kroppsdelar. För enligt dem så har alla någon kroppsdel som är liksom "din bästa"...!

Enligt dem finns det 12 olika kroppstyper. Det är utifrån dina olika mått på axlar, bröst, midja, mage, rumpa, lår...typ...Så nu sitter jag här. Tittar på min kropp. Letar upp min kroppstyp..och finner att jag är två!?! Kan man vara två? Eftersom jag ju är helt "off" när det gäller mode och kläder..och färger på kläder...snitt på kläder, ja allt vad kläder heter. Så skulle ju en annan vilja ha alla tips som man bara kan få. Ett av mina nyårslöften är att "våga mera" i klädväg. Jag tänker mig mer färg, jag älskar färg..varför ska jag fortsätta att "gömma" mig i svart liksom? Mer feminint; mer åtsittande, mer kjol och klänning. Jag gör framsteg. Det är lite läskigt men ändå. Speciellt när jag får komplimanger, något nytt för mig. Men det måste ju betyda att jag är på rätt väg, eller?

Någon som förstår hur man ser skillnad på en "timglas" och en "cello"?

Personligen tar jag detta med en stor nypa salt. Tror att man ser bäst ut i de kläder man trivs i. Men ändå.

Det är lite småkul att i alla fall testa om deras teorier stämmer. Det kan ju liksom inte skada.
Inte för en annan som är helt off i modesvängen.

Vad för kroppstyp är ni?


Kommentarer:

min kroppstyp är mer fluff, volanger, breda höfter, korta ben, vackra nyckelben...

ha ha ha... kul ju :)

jag har börjat med kjol och klänning. och jag säger nu likväl som när jag tog på mig första kjolen efter mååånga år i kjol-celibat:

övning ger färdighet! och rätt vad det är så får man komplimanger!!! så jäklars kul, alltså.

nu har jag fått smak för najlons i 100 den i alla färger. de senaste är i skrik-cerise :)

FICK ett par skor/stövlar som passar till kjol och köpte en kappa (70 kr på returen) för att det är snyggare än en jacka till kjol och klänning.

hejja dig! vi får snygga omkring helt enkelt...

låta omgivningen njuta av två vackra kvinnor ♥

kram från dalsland//

2012-01-22 @ 04:23:42
#2: Joline

Hmm, jag är timlgass eller cello, vad nu skillnaden är? O sanningen är att jag faktiskt är ganska nöjd med min kroppsform, även om den är rätt gömd bakom allt extra fett för tillfället...



Du förresten, jag är ju rätt nyfiken på hur du ser ut, kan du kanske lägga ut ett litet anonymt kort?

2012-01-22 @ 20:57:52
#3: Anonym

Timglas-axlar och höfter är densamma-lika breda. Cello- också kurvig men höfter är bredare än axlar.

2014-12-05 @ 15:04:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: