ZtorZillen

2011-09-06
21:18:56

Dance like nobody is watching
Jag har alltid varit fascinerad över hur vissa personer kan röra sin kropp så graciöst...
Speciellt tycker jag det är fantastiskt med magdans...har tränat det innan, men alltid kännt mig som en flodhäst som trippar på tå och försöker vicka på höfterna..*skrattar*
(Kan se det framför mig hur en flodhäst försöker dansa magdans)

I vilket fall som helst, så har jag inte brytt mig. Har tränat detta hemma och jag har tyckt att det har varit en effektivt stt att träna på, plus att det är kul. Nu är jag dock tjockare. Fetare än en flodhäst. Vilket då kräver extra för att jag ska känna motivation till att just röra mig, då jag ser ut som en fet flodhäst... Det hindrar inte mig!
Tvärtom!
Under hösten har jag som projekt att hitta en träningsform som jag gillar och som jag kan tänka mig att fortsätta med under en lång tid framöver.



Så eftersom jag var så trött på klassisk magdans, surfade jag runt för att leta alternativa dansformer. Av någon anledning så hamnade jag på en Bollywood-sida och jag bestämde mig för att testa. Så idag har jag dansat 30 minuter Bollywood-dans (orkade inte mera). Puh, suck, stön! Såååå mycket mer avancerat än magdans. Å så imponerande! Men kul! Å jag gillar hon som "leder" passet...när jag kände mig som en flodhäst som mest så säger hon "Dance like nobody is watching". Å det fick mig faktiskt att tänka "va fasen, det är ju kul, ingen ser! jag kör på".
Helt underbart!
Nästa gång jag tränar denna så vill jag dock försöka längre än 30 minuter, gud va jag är otränad. Tror fasen det, då det var flera månader sedan jag tränade sist (om man inte räknar promenader).

På återseende!

Kommentarer:
#1: Anonym

Dansa är glädje, åhhHH WoowW så mycket glädje !!! Och tänk vilken prestation du gör nu, tar tag i något helt nytt med intresse och vilja. Jag hejjar stort på dig, ska du veta !!



2011-09-06 @ 21:53:07
#2: Siri

Ja det stämmer :) viktväktarna!

2011-09-07 @ 00:35:05

Dansa är roligt! Jag vill också testa! Jag tycker att Zumba t ex kan vara lite långsamt också, kanske detta kan vara nåt :)

2011-09-07 @ 05:33:51
#4: Susanne

Låter jätteskoj. Idag tränade jag Zumba med Sveriges sämsta instruktör, så det kommer jag inte fortsätta med.

2011-09-07 @ 21:05:51
#5: Beckis

Var hittade du den? Tycker det ser ut att vara både krävande och kul och vill gärna testa!

2011-09-09 @ 17:47:42

Jag dansade mycket nar jag var yngre, nu har jag inte tranat pa flera ar, sa det vore kul att prova. dessutom ar Bollywood jakligt roligt att kolla pa och dansen har ofta hogt tempo, sa det vore nog nagot att forsoka mig pa! Men maste man inte ha ett stort utrymme for att prova? Sa att man inte slar ner halva vardagsrummet?

2011-09-15 @ 11:15:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: