ZtorZillen

2014-09-16
20:56:51

Itrim -rond 2
I förra veckan fattade jag mitt slutliga beslut.
Jag ska börja på Itrim igen.
 
 
Jag har insett att för att få en viktminsking så stor som jag önskar, behöver jag pepp.
Jag behöver gruppträffar, där jag kan träffa likasinnade och få träningskompisar.
Och förhoppningsvis vänner som vill dela min aktiva livsstil.
Ja, den är ju inte så aktiv nu, när jag har bekymmer med knät...men ni förstår vad jag menar!
 
Framtiden är min!
Och jag tänker inte ödsla en stund till med att hålla på och vela fram och tillbaka.
Jag har inte bestämt mig helt om jag vill/får köra deras snabba variant.
Jag vet inte om det är så bra för kroppen, att utsätta den för sådan stress och press igen...
Eller om jag ska köra med de matrekommendationer jag får av min näringsfysiolog.
 
Jag känner att jag nu har allt för att lyckas:
-näringsfysiolog
-gruppträffar via Itrim
-coachträffar via Itrim
-PT
-motivationen!
 
Nu!! NU JKLAR!!!
Igår var jag och skrev in mig på Itrim Eskilstuna.
Imorgon är första gruppträffen.
Redan från start har jag informerat min coach om PCO.
Hon ska plugga på om den diagnosen tills vi ses igen, hon ska också be expertrådet på Itrim om hjälp i mitt individuella fall kring hur vi ska lägga upp kost och motion.
 
Har pratat med min PT om detta och han har ju inget emot att jag kombinerar.
Även om han inte gillar idén om pulver, inte det minsta.
MEN jag har inte sagt varken bu eller bä.
Jag behöver tid att tänka.
Detta gäller mitt liv.
Min framtida hälsa. Ett eventuellt barns vara eller icke vara...
Det är inte för min PT jag gör resan det är för min och sambons skull.
Men framför allt för min skull!

Kommentar:
#1: Eleonor

Spännande! Speciellt i och med att de tänker lägga upp det utifrån dina förutsättningar, PCO:n inräknad. Min känsla är i alla fall att det kan bli riktigt bra!

Svar: Jag hoppas det, det känns så!
pcoslife.blogg.se

2014-09-17 @ 11:09:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: