ZtorZillen

2014-10-15
21:27:12

Magsjuk...
Saker och ting blir ju sällan som man tänkt sig.
Jag har inte tränat sedan i fredags.
Jag har myst med sambos systerdotter. Fått magsjuka som "tack".
Har legat däckad i två dygn och verkligen trott att "det blir inte värre än så här".
Har vart frisk i 24 timmar och har ont i hela kroppen.
Att ens komma på tanken att träna nu känns...sååå långt borta.
 
Idag tog jag mig till jobbet då jag hade ett ärende i rätten.
Annars hade jag varit hemma och kurerat mig.
Orken och viljan sviker mig...
Samtidigt vinner igen, den envisa sidan av mig.
Vi har ätit ute i dag, vi har fikat.
 
Jag tog glutenfri tacotallrik till lunch.
Till fikat, te. Bara. Fanns inga gluten och sockerfria alternativ.
Stolt över mig själv.
Kunde lika gärna tagit en kanelbulle och en chokladboll och hävdat att "jag är värd detta".
"Jag överlevde magsjukan, jag är värd en liten kaka eller två...kanske en pizza också"
Men jag vet det, innerst inne.
Det är inte värt det!
Jag mår inte bättre efteråt. Jag mår inte bättre på lång sikt...
Det finns inga genvägar!

Kommentar:
#1: Linda

Nej, man mår verkligen inte bättre efteråt. Jag köpte sex godisbitar igår (lösgodis) och ångrade mig, trots att det inte var "så mycket". Kollade sen på skoj vad det blev i kalorier och ångrade mig ännu mer att ha slösat på något så otroligt onödigt som inte ger någonting. Är så glad åt min nya bakbok. Om du inte kollat den, gör det " Smarta sötsaker " heter den. Fri från socker, gluten och laktos.

Svar: Aldrig hört talas om...ska kolla upp den! Tack för tipset!
pcoslife.blogg.se

2014-10-16 @ 09:18:24
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: