ZtorZillen

2014-10-20
10:03:00

Mål: jämtlandstriangeln
 
Är mer och mer inne på att extrem, är rätt väg för mig.
Jag mår bra när jag tränar ca 5-6 pass i veckan. När jag äter "enkel" mat: kött,fågel, fisk, ägg, smör, nötter, kokos.
Vad jag också mår bra av är när jag får stöd.
Det sociala stödet är jätteviktigt. Just nu är det mest viktigt med stödet jag får av min sambo.
Han är guld värd. Allt annat stöd är "bonus".
Jag försöker motivera honom att, som jag, träna mer regelbundet men också att meditera.
Jag märker att bara 5 minuter per dag gör att vår relation blir bättre. Vi gör det tillsammans, får ett inre lugn på något sätt och kan sedan fokusera mer på viktiga saker, än att ha små diskussioner om annat skit...eller så...
 
För att hitta den där lilla extra motivationen har jag nu återigen tagit upp mitt före-efter-surfande.
Andra viktbloggare som skriver om varaktig viktminskning, att förändra sin livsstil och det som fungerar i vardagen. Det gillar jag! Är otroligt trött på folk som skriver om att "bara" gå ner 10 kg och sedan handlar det mest om ursäkter. När de skärper sig går de ner ca 1-2 kg i veckan, men sedan kan de inte stå emot suget. Jag vet inte, men kanske är det annat man ska prioritera då? Kanske är man inte redo. Denna vikthets tär på mig. Även om jag egentligen inte borde bry mig om någon annan än mig själv.
 
 
Ja...det var väl lite out of topic. Målet jag försöker fokusera nu på är att bli frisk i knät, så att vi kan fjällvandra snart igen. Vill köpa ett dyrare tält som klarar mer än bara sommarvandringar. Jämtlandstriangeln är en dröm just nu. Den verkar vara lite lagom lätt. Men också en klassiker, vad jag förstår.
 

Kommentarer:
#1: Eleonor

Mhm jag förstår vad du menar, även om man inte vill eller borde, så blir man påverkad av andra mer eller mindre. Det kan låta taskigt men vi får faktiskt lära oss av andras misstag också. :)

Svar: Ja, det är väl så...men jag kan inte riktig råda bot på min vilja/ovilja att jämföra mig själv med andra..
pcoslife.blogg.se

2014-10-20 @ 15:36:43
#2: Anneli

Ja, ja , jaaa!!! Jämtlandstriangeln är en klassiker och hur mysig som helst!! Ett litet tips - om du fortfarande har problem med knät till sommaren - gå den med lätt packning och bo på stuga/fjällstation. Blir lite dyrare, men ett bra sätt att kunna genomföra vandringen utan att bära tungt och slita på knän etc. Dessutom kan man då med fördel orka komplettera med en avstickare till Gåsen eller Storerikvollen, vilket varmt rekommenderas. Jag har faktiskt bara gjort dessa turer vintertid och då alltid i stuga. På sommaren har jag så många andra alternativ där jag inte behöver gå lika långt för samma upplevelse - och då alltid med tält :)

Svar: Åh vilka bra tips! Och tack för den "självklara" sanningen att jag faktiskt kan gå även om jag har bekymmer med knät! Bara ta lättare packning! KANON! Du har räddat mig och känner mig mer glad redan!
pcoslife.blogg.se

2014-10-21 @ 09:36:08
#3: Minendie

Åh vilket härligt mål! Jag skulle också vilja fjällvandrat igen men har en man som inte är intresserad och mitt tidigare sällskap är skadad i knät. Jag tycker du har ett bra mål, gillar mål som har med upplevelser att göra.

Ditt inlägg fick mig att fundera över min egen situation och min vikthets. Jag ska tänka om och lägga om mitt fokus. Tack för att du väckte tanken!

Svar: Åh, va roligt att höra! Jag hoppas du lyckas bättre än mig...jag hetsar vidare..även om jag påminner mig om att lugna ner mig! ;)
pcoslife.blogg.se

2014-10-21 @ 14:24:07
#4: Tweety

Hej, nu har jag börjat blogga igen :-) Ser att du kämpar med vikten, det är inte lätt. Har också gjort det & har en bit kvar. Har provat det mesta, men som du säkert har läst gjorde jag tillslut en GPB, och jag har inte ångrat mitt val. Har lyckats gå ner 35 kg, har dock några kilo kvar. Bra om man kan lyckas utan op förstås. Ha en bra dag, kram Tweety

2014-10-23 @ 10:02:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: