ZtorZillen

2014-09-01
13:15:43

Funderingar
När värken gör sig påmind pendlar jag allt mer i att vara nöjd med där jag är -viktmässigt, samt att fundera ut nästa quickfix.
Just nu har jag mäkta ont i knät. Fortfarande.
Jag försöker att leva med att "vikt är inte allt", "jag definierar inte mitt eget värde utifrån vikten". Samtidigt som jag försöker mig på att äta hälsosamt och motionera regelbundet.
 
Samtidigt.
Det blir så närvarande, vikten.
Nu när jag har ont. Vad kan jag mer göra för att gå ner i vikt?
Det blir så osunt i tanken. Och jag gillar det inte.
Verkligen inte. Jag vill vara där jag tycker mig se och läsa att andra är.
Nöjda med sin vikt och "bara" tänka mer sunt om kost och hälsa.
Att det är insidan som räknas.
Jag förstår inte varför det är så svårt.
 
För några dagar sedan unnade jag mig lite minishopping. Köpte två par nya fivefingers då ett par gått sönder när vi var i fjällen sist.
 
Känner mig ledsen över det här med vikten...och vill ha något som sporrar mig att inte tänka så mycket vikt.
Vill ha mål som inte är fokuserade på vikten.
Vill hitta glöden igen...
Jag har hittat den med att fortsätta motionera, men mer då!
 
Måste filosofera om detta och fundera lite mer...
 
Nu ska jag gå till kuratorn, har ledig dag idag...!
 
På återseende!
 

Kommentarer:

Hoppas det känns bättre efter kurator samtal! Och det där med motivation är svårt, inget man kan beställa med posten precis..

Jag vägrar väga mig tills jag kommit in i rutiner jag tycker är bra, har en utgångsvikt men sen inte väg mig efter det. Känns skönt lägga bort vikten och fokusera på rutinerna runt om, äta rätt, variationen, försöka få in mer vatten & rörelse i vardagen. Vi la också baby snacket på hyllan, stor kram från mig!

Svar: Tror att det var en smart idé! Ska nog också sluta väga mig på ett tag! Tack för tipset, Helen! Jag håller tummarna för er och oss ;)
pcoslife.blogg.se

2014-09-02 @ 03:29:58
#2: Minendie

Jag känner igen mig i dina tankar. Vikten och tankar om vikt är så laddat med känslor. Jag hoppas att du landar i något bra. Kram

Svar: Ja...me 2...
pcoslife.blogg.se

2014-09-02 @ 22:00:58
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: