ZtorZillen

2014-03-11
22:11:02

Projekt "minska stress"
 
Jag har bestämt mig för att fokusera på välmående igen.
Jag vet att jag är upp och ner.
Ibland så är det si, ibland är det så.
Men det är så svårt att ha fokus jämt.
Tycker också det är orimligt att ställa sådana krav.
Så bara därför måste jag ju hitta något som är bra för mig.
Något som fungerar för mig.
Så...för att inte stress med bebisverkstaden ska rasera mitt liv totalt..för i ärlighetens namn så TÄR det på mig något fruktansvärt just nu.
Det är en stor frustration...
Att sedan hålla mat och motion i topp, det går inte samtidigt...som ni förstått.
Varför jag ju valt att fokusera på mig.
Vad vill jag?
Inte vad vill läkarna?
Utan jag!
Därför ska jag nu börja hitta tillbaka till det jag gillar.
Ta mig tid att måla naglarna varje vecka.
Ta mig tid att meditera, kleta på en ansiktsmask.
Motionera det jag gillar.
Äta mat jag gillar och som jag vet att jag mår bra av.
Om jag gör allt detta, tycker jag att mitt kortisolvärde (stresshormon) borde minska.
Och därmed en hel del fördelar; exempelvis viktnedgång!
Så dagens "minska stress":
-prioriterat att på fritiden gå på en föreläsning jag var intresserad av
-prioriterat sovmorgon
-mediterat
-stängde av "facebook"-surfandet timmar innan läggdags!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: