ZtorZillen

2014-03-03
23:03:46

Matlådor
 
Dagens skörd av matlådor.
Vi har hittat ett nytt favoritrecept. Indonesisk gryta, med kyckling, citrongräs, kokosmjölk, chili å vitlök.
Mmmm...
 
Idag är det en vecka. Helt sockerfri.
Men det är inte lätt.. det är fasen socker i allt nuförtiden...nästan.
Till och med i våran vanliga frysta kyckling har de nu tillsatt socker.
Tidigare har det varit bekymmer kring att hitta kyckling som bara är kyckling.
Det är alltid (nästan) salt tillsatt..
Men kyckling har jag hittat några som är utan..men inte längre våran favorit kyckling..
Jaja, så är det.
Hittade ett nytt märke som vi ska testa.
 
I övrigt går det ganska bra att vara sockerfri.
Laktosfri är lite svårare, då jag har svårt med att dricka kaffe utan mjölk..
Te fungerar bättre utan...
 
Imorgon så ska jag på utbildning, är åter på fredag.
Till storstaden Stockholm.
Åker med tåget i morgon kl 6:00!
Natti natt
 

Kommentarer:
#1: Clin

Har du testat laktosfri mjölk? Det kör vi på här hemma =) Mycket gräddigare smak

Svar: Japps, det har jag testat. Dricker det eller gammeldags mjölk då den inte är lika hårt processad..annars så försöker jag undvika mjölkprodukter och äta mer "ren" mat.
pcoslife.blogg.se

2014-03-04 @ 00:52:36
#2: Linda

Har du testat soyamjölk? Det använder jag numera i smoothies och så, men se till att välja rätt mjölk, man får vara petig så man hittar dem variant som är helt ren för det finns många (djup suck) med socker.
Det är helt otroligt vad allt innehåller socker, vi kör ju en rejäl utrensning här hemma och äter Paleo varannan vecka och ekologisk matkasse varannan vecka så man får jobba rätt bra för att hitta bra saker i affären. Har du testat Paleo, annars borde du läsa lite, känns som perfekt för dig, gluten och laktosfritt och fritt från socker och allt onaturligt. Jag har läst en hel del och tycker det är otroligt gott och inspirerande faktiskt. Köpte precis en kokbok också faktiskt som jag riktigt längtar efter.

Svar: Äter inte soyaprodukter...av flera olika anledningar, äter naturlig mat mer åt paleohållet...
pcoslife.blogg.se

2014-03-04 @ 07:01:01
#3: Cia

Låter gott med indonesisk kyckling. Själv ska jag göra lite crossover-käk med indisk krydda och kokosmjölk i dag. Som protein hel färsk kyckling. Köper man en sådan vet man vad man får och det är inte dyrare än fryst kycklingbröst med insprutat vatten utan billigare. 34 kr/kg kostade den.
Hoppas du får det bra i Shlm!
Cia

Svar: ÅH!!! Låter riktigt gott det!
pcoslife.blogg.se

2014-03-04 @ 10:40:11
#4: Tackan

Skitbra jobbat!!
Lägg gärna ut recept på grytan, behöver lite inspiration :-)

Svar: Will do!
pcoslife.blogg.se

2014-03-04 @ 11:51:45
#5: Tweety

Vad duktig du är med matlådor, måste själv skärpa mig med det :-) Vill gärna också ha receptet. Ha en fortsatt bra måndag kväll. Kram

Svar: Ska leta fram det! ;)
pcoslife.blogg.se

2014-03-04 @ 18:41:14
#6: Susanne

Hoppas att du får det kanoner i Stockholm,
Kram

Svar: Det va mycket lärorikt, kan jag säga!!!
pcoslife.blogg.se

2014-03-05 @ 20:34:16
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: