ZtorZillen

2014-03-24
17:25:00

2013 - Dödssynden
 
" I Europa rasar 30 åriga kriget och även isfolkets unga män har känning av det. Men unga Cecilia Meiden, Tengels dotterdotter, har sina högst personliga problem. Hon är gravid med en man som till råga på allt är präst. Hennes goda vän Alexander Paladin står också inför en katastrof. Ryktena säger att han gjort sig skyldig till en oförlåtlig synd, som straffas med döden..."
 
 
Åh, ni måste bara testa Storytel. Där man kan lyssna på massor av ljudböcker.
Jag har just avslutat boken ovan och blir allt mer imponerad över hon som läser dessa böcker; Julia Dufvenius.
Vilken röst.
När det gäller just ljudböcker är den som läser så avgörande, tycker jag.
Julia gör i alla fall böckerna bättre, det är min starka mening.
Just den här boken gillar jag då den tar upp homosexualitet under en tid då det var mycket skamfullt och till och med straffades med döden. Jag vill inte skriva något mer om boken då jag säkert avslöjar för mycket!
I alla fall en bra bok!
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: