ZtorZillen

2014-06-01
21:01:58

Sluta snusa!
 
När vi var hos bebisläkaren sist...den nya läkaren VI har fått (tidigare har vi gått hos en var..alltså två olika läkare) så sa han att det vore bra om min sambo slutar snusa. För det kan påverka spermiernas kvalitet och mängd.
Jaha...och eftersom min kära sambo så gärna vill ha bebis så är det ju inte mer än rätt att även han ska jobba lite för detta, eller vad säger ni? Inte bara jag som ska gå ner i vikt...eller hur?
Någon måtta får det allt vara!
Sagt och gjort...sambon har därför skurit ner rejält på snusandet..från 15-20 prillor om dagen till att han nu är nere på ca 5 st. Idag...kl 19:33 har han bara tagit två stycken riktiga och resten "fejk" snus...
 
Men i ärlighetens namn så vet jag inte om JAG orkar leva med honom som snusfri, jäklar vilket humör och temperament han har! Och lättirriterad på mig och hunden hela tiden...råkade stöta emot honom och han fick värsta utbrottet...suck..jag antar att det blir bättre...undrar just när?!
 
Jag är stolt över honom...även om det är jobbigt för mig också...

Kommentarer:
#1: Tackan

Ohhh vad jag känner igen mig, det var samma för oss... Vet du jag åkte och köpte snus tillslut åt honom jag stod fasen inte ut alltså!!!

Men det går att sluta och det går över. Jsg slutade ju både med snus och cigg. Fruktansvärt jobbigt men så värt det.

Tänker på er.

Svar: Åh, va duktig du är!! Jag försöker hålla ut...!
pcoslife.blogg.se

2014-06-02 @ 09:29:18
#2: Helen

Känner igen det där, avvänjning tar ett tag. Tips är att undvika varandra under den här perioden ;) Räkna med tre veckor, men du det är värt det sen..

Kolla upp hur energi drycker funkar på spermierna också, så han inte byter från en sak till en sådan som påverkar.

Lycka till och håll dig undan, det är inte lätt få ifrån beroende.

Svar: Han har inte testat energidrycker...tre dagar var ett helvete...men nu är han snusfri sedan fyra dygn!
pcoslife.blogg.se

2014-06-02 @ 12:27:24
#3: Eleonor

Haha ja abstinens är inte att leka med. Men det går över :)

Svar: HOPPAS det!
pcoslife.blogg.se

2014-06-02 @ 16:57:17
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: