ZtorZillen

2014-07-02
11:28:49

Styrketräning
Har jag sagt att jag inte gillar att styrketräna?
Har jag berättat varför?
När jag bodde i Borås..för en mindre evighet sedan så fick jag i present av min sambo 20 ggr med personlig tränare. Du älskade jag Styrketräning..men eftersom mitt mål var att gå ner i vikt blev det mest kondition på agendan..
Efter att jag hade tjatat på min tränare tyckte hon det var dags med styrka. som hon för övrigt inte gilla...sagt och gjort..

45 min senare fick jag mitt första blodsockerfall. Mådde illa och såg inget alls. Helt svart för ögonen...

Efter det så försökte jag flera gånger att träna styrka igen. Men kroppen visade motstånd och jag själv...ja...hade ingen motivation alls till att träna styrka igen...

Nu har dock min bror peppat mig. Jag har fått ett personligt program och träningen är ca 30 min. Tanken är nu att jag ska utföra programmet tre gånger i veckan..
Låter ju inte så svårt..men..motstånd finns fortfarande kvar..
Igår gjorde jag första passet.

Skicka gärna lite extra pepp!

Kommentarer:
#1: Eleonor

Braaa! Styrketräning skall inte vara längre tycker jag. När du märker att träningen ger något så kommer det att bli roligt. Men man måste pressa sig, nästan tvinga sig själv att köra fler gånger för att komma dit. Kör hårt!

Svar: Tack för ditt pepp..kör du styrka flera gånger i veckan?
pcoslife.blogg.se

2014-07-02 @ 14:08:55
#2: Eleonor

Jag försöker att styrketräna 2-3 gånger per vecka men under sommaren är jag alltid mindre motiverad att stänga in mig på gymmet :)

Svar: Men vad får dig att göra det i alla fall?
pcoslife.blogg.se

2014-07-03 @ 07:38:12
#3: Linda

Styrka är otroligt givande oavsett anledning. Usch vad synd att du fick träna med en PT som inte känner glädje inför styrketräning samt uppenbarligen inte kände dig och din kropp på rätt sätt för att puscha dig på rätt sätt. Jag hoppas verkligen du kan hitta glädjen i styrketräningen igen, för det är oerhört givande.

Svar: Tycker faktiskt att det är oproffessionellt också!
pcoslife.blogg.se

2014-07-03 @ 11:59:22
#4: Malin

Heja dig! Tror du kommer komma över motståndet. Du kommer hitta dina favoritövningar och tycka vissa pass är roligare än andra. Då är tricket att se fram emot de passen. För mig varierar det mellan favoritövningar/pass. Ett tag var jag helt inne på triceps/bröst. Sen var rygg min favorit, som i början var hatövning. Nu har jag inte kört så mkt styrka på sista tiden pga olika anledningar, men nu senast hade jag dille på att köra ben, helst knäböj.

Ska bli kul att höra om vilka övningar/muskelgrupper du kommer gilla bäst!

Svar: Mmm..jag har fått ett program som jag ska köra varje vecka...i mitt hemma gym. Vi har inte så mycket utrustning men tillräckligt för att detta ska fungera...! ;) Vi får se vad jag kommer fastna för...!
pcoslife.blogg.se

2014-07-05 @ 09:15:05
#5: Eleonor

Jag är inte den bästa att säga hur man ska göra. Dock har jag tränat flera gånger i veckan på gymmet, så länge jag inte varit sjuk. Dock tog jag en paus från gymmet i april och maj men det behövdes.

Det som får mig att gå dit trots att jag är mindre motiverad är att jag tror på att det ger mig något, trots att jag inte orkar lika mycket en dag. När jag går därifrån känner jag mig duktig, och när jag får träningsvärk 1-2 dagar efteråt vet jag att jag gjort något bra för mig själv.

Men jag håller med Malin ovan, det ska bli spännande att se vilka övningar du kommer att gilla bäst :)

2014-07-05 @ 22:06:08
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: