ZtorZillen

2014-07-23
12:56:00

Mina drömmars man...
 
Som en liten knodd på 90-talet..var jag störtkär i Håkan Hemlin i Nordman...
Så lyckan var nästan total när han flyttade in i grannkommunen till min uppväxtkommun.
Sedan kom ju hans självbiografi nu för några månader sedan. Självklart måste jag läsa den.
Det sorgliga i kråksången är att han tydligen varit hög under hela hans karriär, och nästan hela hans vuxna liv.
Blev lite sur på hans tolkning av att socialtjänsten aldrig hjälpte honom...och råkar känna hans förra handläggare och kan ju säga att han inte var helt sanningsenlig...kanske är lite arbetsskadad? ...men det är väl alltid så, man skriver det man vill förmedla, inte alltid samma sak som det sanna! Om det nu finns en absolut sanning, och inte bara flera perspektiv av samma händelse....
 
Jaja...
 
Värt besväret att läsa denna om man, som jag, var ett stort fan av Håkan och Nordman.
Nedan kommer ett litet "klipp" ur boken!
 
APRIL 1994. ÖVER EN NATT FANNS DE BARA DÄR. Nordman, folkpopbandet som svenskarna älskade. Låten Vandraren blev en enorm hit och frontmannen Håkan Hemlin kastades in i en kändisvärld han tidigare bara kunnat drömma om. Nordman blev snabbt ett av de mest omskrivna banden i svensk press, men inte enbart på grund av deras musik. Håkans drogmissbruk och det som följde i dess spår blev snart en följetong i kvällstidningarna. En del historier var sanna, andra snarare nedtonade.

Här berättar Håkan själv om de omständigheter och val som skapat hans turbulenta liv. Adhd:n och kampen mot en rastlöshet som blev honom övermäktig. Om att ena dagen vara luspank och utan mat, för att nästa vara miljonär och kunna köpa vad som helst. Om drogerna och skandalerna, framgångarna och bakslagen. Om sin talang och envishet.
 

Kommentarer:
#1: A

Just nu läser jag Hammarbyserien.
Rekommenderas.
❤️

2014-07-25 @ 01:01:56
#2: Tackan

Ibland blir man så besviken och önskar msn var ovetande och hade kvar sin " barndomsbilder".

Lyssnade mycket på vandraren

2014-07-25 @ 14:24:07
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: