ZtorZillen

2014-07-08
22:31:29

Hemmapyssel
Har en kollega på jobbet som jag beundrar lite extra mycket.
Inte bara för att hon är jäkligt duktig på sitt jobb. Men hon verkar vara en sådan där "perfekt" mamma.
Hon har flera barn och tycks alltid sätta dem i främsta rummet.
Hon bakar, och lagar mat. Pysslar och står i. Har ett riktigt fint hem.
Så där hemtrevligt att man känner "nej, men jag stannar ett par timmar till"
 
 
Hon är dessutom riktigt vacker, enligt min mening.
Hon är rund, glad och klär sig otroligt vackert med tunikor eller kjolar.
Sedan vet jag, eftersom jag känner henne mer privat, att allt inte är som det ser ut att vara. Hon har sina bekymmer också. Exempelvis så har hon stora problem med sin vikt och tycker att hon behöver gå ner i vikt en hel del. Hon har inte bra kontakt med sin mamma...och relationen med maken...ja, nej...jag tänker inte hänga ut henne. Men hon är i alla fall underbar och hon påminner mig om Bree i Desperata husfruar. Inte den Bree med hagelgeväret, men hon som bakar muffins åt de nya grannarna och hon som alltid har något hembakat och ny sytt hemma...
 
 
I ett försök att vara lite pysslig, för jag vill verkligen få till den där hemtrevliga känslan som man kan få hos vissa människor...så fick jag hjälp av min mamma att lägga upp gardiner som jag köpt på IKEA. Där började och där slutade min pysslighet...
Men har fortfarande kvar drömmen...och ska söka lite runt på nätet kring vad det är som gör att ett hem är mysigt.
Just nu känns det ingen direkt känsla här hemma...
 
 
Jag får drömma vidare om ett liv som mer pysslig! Ett steg i taget. Gardiner -check!
På återseende!
 
 
 
 

Kommentarer:
#1: A

Jag önskar också att jag var pysslig, känsla för inredning osv. Har inte det i mig bara....
Stor kram

2014-07-09 @ 11:46:23
#2: Eleonor

Åh det är så svårt att sy tycker jag, det blir ALDRIG rakt. Det gick lika dåligt att såga idag som det går när jag syr, allting jag sågade blev snett om jag inte drog ett streck. Men ett steg i taget är väl bra, jag klädde ju som sagt om våra stolar och det räckte. Det är skoj att pyssla om det går bra!

2014-07-09 @ 17:44:24
#3: CG

Känner igen känslan av att vilja ha det perfekt..... MEN jag är ingen sådan person och den brukar gå över när jag kikar in på denna FB-sida Family living https://www.facebook.com/groups/87500194530/

Så underbart! Känns bra när man ser att det finns MÅNGA andra som har det värre hemma än vi ;-)

Kram

Svar: Hahah! Va härligt..nej, ajg är inte en sådan person heller...men vet att jag mår bättre av att ha ett fint hem!
pcoslife.blogg.se

2014-07-09 @ 19:46:42
#4: Susanne

Kuddar, ljuslyktor tycker jag ger en mysfaktor

2014-07-09 @ 20:32:52
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: