ZtorZillen

2014-01-20
21:29:44

TItta!
Titta vad jag har fyndat!
Köpte den av en jobbarkompis för 350 kr.
Helt sjukt kul, eftersom jag och sambon pratat om att köpa en!
Så den första juicen jag gjorde var med en bas på sötpotatis, chili och mandariner.
Åh va gott det var, och va annorlunda!
 
 
Jag har aldrig gjort egen juice på detta sätt innan...känns så nyttigt och proffsigt!
Funderar just på vad mitt nästa experiment blir...vad har ni för idéer?
 
 
Efter att jag bröt ihop i helgen, av utmattning och stress. Så har jag bestämt mig för att hoppa av mina studier.
Jag har inte energi nog att klara av 50% studier, 100% arbete, viktminskning, bebisverkstad...
Nej, det är inget för mig. Studierna var det som fick ryka.
Bortprioriteras helt enkelt.
Det är så dubbelt, för jag har en superstark känsla av att vara misslyckad.
Att inte klara av "någonting".
Det är bara en känsla, men ack så stark.
Det känns som om jag privat;
-inte klarar av studier
-inga barn
-ingen viktminskning på flera månader
-inget hus/bra bostad
 
Känns allmänt träligt...men jag försöker att hitta gnistan i små saker.
Motionen fungerar bra...maten, mindre bra..har börjat dricka varm choklad på jobbet och äter godis då och då...
Känns tufft nu helt enkelt...
 
 

Kommentarer:
#1: A

Jo, du är en fin människa och du kommer att få din bebis för det är du värd så mycket! Fös bort de elaka tankarna.
Kram till dig

Svar: TACK!
pcoslife.blogg.se

2014-01-20 @ 23:53:50
#2: alex

Men tänk vad mkt du har gjort istället.
Du har gått ner massor( och lyckats att inte gå upp allt igen) du har tagit tag i barndelen det är på gång:)
Du har en underbar kille och världens gulligaste hund, hur många har det? Och en ny bostad kommer längre fram någon gång. Och studier….ja det är inte hela världen, de kan du göra sedan med när det är lugnare. Tycker du är grym som kämpar. kram

Svar: Tack, Alex...du har så rätt så rätt!
pcoslife.blogg.se

2014-01-21 @ 13:17:43
#3: Tackan

Du håller vikten! Fatta hur många livs/vikt/bantningsbloggar jag följer och följt de senaste åren. Jag tror faktiskt ditt resultat är det mest avundsvärda!! Du har lyckats med det vi alla kämpar med, du har gått ner och du har inte gått upp.

Bara genom att läsa din blogg blir det också uppenbart vilken själslig resa du gjort och fortf är på.

Jag tycker inte heller om att avsluta saker oavklarade men ibland måste man. Ja för ett år sedan kanske du fixat det men då var det något som saknades i ditt liv, DU. Du tar plats och det är du värd prioritera rött.
Kram

Svar: Det gick banne mig in rakt i hjärtat...! Tack för denna kommentar! Den värmer!
pcoslife.blogg.se

2014-01-22 @ 05:31:18
#4: Julia

åh va kul med en sån maskin :) funderar själv på en, var den svår att göra rent? :)

Svar: Lite omständigt med så många delar...men inte svårt!
pcoslife.blogg.se

2014-01-22 @ 12:15:36
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: