ZtorZillen

2014-01-08
00:01:00

Biggest loser- Sione
 
Lite tudelat med före- och efterbilder...
Som jag har skrivit förut så provocerar det mig att det nästan alltid är bättre ljussättning på efterbilderna. De är sminkade, nyfrisserade och har ofta en liten lagom solbränna...

Så är de också alltid gladare på efterbilden. Å andra sidan peppar de mig.
Jag tror verkligen att man blir lyckligare med regelbunden motion och att äta nyttigt..
Vikten i sig kanske inte har så mycket med saken att göra...ja, det är väl klart att det beror på HUR mycket övervikt man har...men rent allmänt, tror jag att man mår bättre om man tar HAND om sig själv...oavsett kroppsstorlek. Tror att det finns lyckliga tjockisar, jag har nog varit en sådan...och är en sådan (är ju fortfarande fet enl BMI). MEN jag märker också att jag mår bättre av att leva mer hälsosamt än vad jag gjorde innan...och därmed tror jag att jag är lyckligare nu!
 Sen behöver det ju inte alltid vara "antingen-eller"-tänk...men tanken att man mår bättre om man behandlar sig själv väl? Den är väl inte så konstig?
 

Kommentarer:
#1: Eleonor

Många bilder är nog fotoshoppade också, sen har han ju ett linne på sig på den nya bilden och en T-shirt på den gamla.

Jag tror nog dock att man får ett annat sken när man gått ned i vikt, både leendet och huden. Huden blir ju trots allt friskare när man äter mer hälsosamt så det är kanske inte helt omöjligt att man är lite mer solbränd?

Svar: Har aldrig tänkt på det så...det låter som om det kan stämma..att huden kanske har lättare att se mer frisk ut och bli solbränd?
pcoslife.blogg.se

2014-01-08 @ 09:53:36
#2: sunna

Åh va kul att läsa dina veckomål, de inspirerade mig att sätta upp egna, det har jag inte tänkt på, Tack, och tack för din fina kommentar, det var nervöst att lägga upp bilderna men va fan, dags att möta sanningen, hoppas vi hörs igen

Svar: Det är klart att vi gör det!
pcoslife.blogg.se

2014-01-08 @ 14:34:28
#3: A

Bra att bli inspirerad men klokt att tänka som du gör ang bilderna.
Kram kram

2014-01-08 @ 22:44:06

HEJ! Vad glad jag blir att jag hittade dig igen. Du fick en gul höna av mig för nåt år sedan...
Nu ska jag länka dig i min blogg.
Kram fr sö Dalsland

Svar: ÅH! HEJ JEANETTE!! Min tupp är så alltid med mig..å har finaste platsen i vårt vardagsrum, ska fixa fram bildbevis i helgen!!
pcoslife.blogg.se

2014-01-09 @ 11:53:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: