ZtorZillen

2014-02-16
21:41:25

Sorgsenhet
Jag vet inte....vart jag ska börja...
Det är något som blir för mycket för mig.
En sorg.
En tomhet.
Stress.
Jag vet inte vad jag ska kalla det.
 
I vilket fall gör det mig förvirrad.
Svårt att fokusera.
Svårt att veta vad jag ska fokusera på.
 
Hur jag ska få min inre gnista att tända, mer än den lilla glöd som finns nu.
Det kännas bara för övermäktigt.
När jag ställer mig på vågen och den visar 86,6 kg.
Det känns som ett underlag.
Som om det är längre bort till en bebis än någonsin.
 
Jag vet att det blir så deppigt å läsa.
Kanske är det därför jag gör uppehåll att skriva.
Jag har svårt att vara positiv...att glädjas över att måtten minskat.
Att jag är frisk osv osv.
 
Usch. Jag vet inte.

Kommentar:
#1: Tackan

Ös ur dig skiten, sorgen och ångesten vi tar emot!!!

Livet är ju inte bara positivt laddat.

Hur ser din målbild ut när det gäller att bli gravid?

Som jag förstått det försöker ni nu?
Va har du för BMI ?
Du har gått ner så mycket och levt så hälsosamt så jag tror att du redan nu har fått positiva kroppsliga konsekvenser när det gäller bebisproduktion.
Har du någon tidsgräns för att söka ytterligare hjälp att bli gravida?

För " hormontablett" tex äggstimuli tror jag inte du ligger över viktgräns.

För eventuella andra behandlingar kolla vad som gäller i ert landsting, då vet di.

Om du/ ni blir stressad av ägglossningstest så strunta i dem . Kör på varannan var tredje dag .

Försök finna er i att er resa till eran klimp blir lite ansträngd. I början kanske det är kul aktivare sexliv och förväntan som bubblar... Men för väldigt många blir det jobbigt och tar tid man gör det lite på beställning efter schema och varje mens känns som ett förlorat barn.

Men ge inte upp och vänta inte för länge med att be om hjälp.

Och viktigast av allt va snälla mot varandra .
Kram

Svar: Vi har redan "bett" om hjälp...men fått till mig att jag måste gå ner mer i vikt först. Vi blev så ledsna för detta svar, då förra landstinget sa att vi skulle få hjälp om jag gick ner 20 kg...det blev ju inte så..men nu har sambon sökt själv också..så de ska testa honom nu!
pcoslife.blogg.se

2014-02-17 @ 05:35:10
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: