ZtorZillen

2014-02-01
17:18:34

Rehabilitering
 
Igår var jag på en blomaffär...köpte en miniorkidé till min mamma, då vi skulle dit och äta..på väg ut ur affären stötte jag på två "halvdöda" miniorkidéer för 10 kr stycket.
Självklart var jag då tungen att köpa dem!
 
 
Jag har också sett att min älskade och äldsta orkidé har börjat krokna. Fick den av sambon när vi firade 10 månader tillsammans. Så nu är det officiellt öppnat; min lilla rehab för orkidéer!
 
 
Nu sitter alla i vitmossa och har fått sina ruttna luftrötter bortklippta.
Förhoppningen nu är att de kommer bli friska och fina...!
Orkidépyssel får mig att tänka på andra saker..och det känns skönt.
Är riktigt less på att inte komma ner i vikt...men, jag ska i alla fall försöka hålla den..
Tills jag "hittar" mer inspiration njuter jag av mina blommor.
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: