ZtorZillen

2014-02-18
22:46:29

Inte kompensera
 
Okej.
Nu känner jag mig stolt.
Och det är inte så mycket hetsätningen. Att jag "bara" gjort det två gånger på två år.
Kan fortfarande inte riktigt "se" varför det skulle vara något att vara stolt över. Det är ett misslyckande, spelar ingen roll att jag intalar mig själv något annat.
I alla fall. Det jag är stolt över är HUR jag sedan har hanterat detta!
I mitt tidigare liv var det alltid "antingen eller". Hetsätning=kompensation med överträning dagen efter!
Så idag...eller imorse bestämde jag mig att inte träna idag.
Jag vet.
Det låter konstigt.
Men också sååå smart, om du tänker efter.
Tänkte att nu ska jag bryta invanda mönster. Sätta hjärnan ur spel och va lite wild and crazy.
Så idag har jag gått över 10 000 steg. "bara".
Efter att stegräknaren visade 10 000, så tog jag av mig den.
Ingen mer stress över detta.
Nu har jag uppnått dagens mål och alla steg över är bonus!
Har också druckit en ny juice som jag gjort i vår juicemaskin!
Denna gång var det lite jordgubb i också.
Jag som tidigare varit allergisk mot jordgubb verkar nu klara av det i små mängder.
Jag ska inte utmana läget mer, men det är en intressant iaktagelse..så här efter att ha varit nästan helt glutenfri i 7-8 månader!
 

Kommentarer:

Åh vad glad jag blir att läsa detta! Man lever och lär. Och hetsätning är säkert nåt du får lära dig att leva med, lite som en nykter alkoholist :) Och då är det bra att hitta strategier som fungerar! Bra jobbat!

Svar: Tror att du har rätt...det är lite så det känns.
pcoslife.blogg.se

2014-02-19 @ 02:37:55
#2: Tackan

Klokt sätt att angripa det! Tror också att ätstörningar är lite som alkoholism, man får nig alltid leva med känsligheten och behovet av att vara medveten i siba val.
Kram

Svar: Du har nog en poäng i det, skulle jag tro.
pcoslife.blogg.se

2014-02-19 @ 06:35:21
#3: Cia

Det var precis det jag menade med att du kunde vara stolt för att du bara hetsätit 2 gånger på 2 år . Det betyder att du lärt dig hantera denna motgång och tagit dig upp igen. Jättebra att inte kompensationsträna!
Cia

Svar: Tack för din kommentar, du har så rätt så. Ibland är det bara svårt att förstå vad folk menar när man kommenterar ;)
pcoslife.blogg.se

2014-02-19 @ 09:13:04
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: