ZtorZillen

2014-02-24
21:52:10

Igen och igen och igen....och?
Vad är det som pågår i mig?
Jag kan bara återigen...konstatera att jag är beroende.
Det är så skamfyllt att jag tror att jag bara spyr av äckel...
Av mig själv.
 
Först förklaring till den dåliga uppdateringen:
en närstående har fått ett tråkigt besked gällande hens hälsa.
Varför jag valt att spendera helgen med hen och inte uppdatera här.
 
Igår. Lite på grund av beskedet och att jag var ledsen...men helt och hållet mitt eget val.
Jag valde att åka till affären, köpa godis och äta det.
Till saken hör att jag på allvar (igår) TROR att jag kan äta några bitar och "sluta när jag vill".
Så kan det nämligen gå för min sambo.
Så vi åt godis.
Vad märker jag idag?
 
Fysiska besvär.
Sockersug som heter duga.
Stickningar i fingertopparna.
Ryckningar och skakningar i händerna.
"Pirrningar" i hela kroppen.
USCH.
 
I alla fall. Det är idag som är dagen då jag på riktigt erkänner mitt missbruk.
F*n, helvete, piss också!!!
Jag kan inte hantera "lite" socker.
Det bara är så. Jag måste sluta helt.
Hela dagen har vart piss...sådant sug att det är pinsamt!
Men det är dag ett utan socker...nu är målet denna vecka att klara hela veckan sockerfri!
Puh! Behöver lite meditation på det!

Kommentarer:
#1: Linda

Ledsen att höra att någon närstående inte har det bra och fått tråkigt besked :( Jag är även ledsen för din skull och kampen det innebär att kämpa mot sockret. Socker är verkligen som en drog och jag har i två dagar kämpat för att själv utesluta det men fallit tillbaka. Jag är fast i ett beroende och har nog varit länge. Nu ska godiset bort härifrån och inte inhandlas på ett bra tag. Jag försöker ta hand om min kropp så nu blir det tolv veckor utan skräp. En semla på fettisdagen men där tror jag att jag kommer kunna hitta ett nyttigare alternativ. Socker är en drog och måste aktivt motarbetas. Här hemma är det veckoplanering av frukost, lunch, middag och mellanmål för att inte falla i fällan. Med allt planerat går det inte fel. Letar dessutom inspiration från Paleo-kost som är helt underbart, dock äter jag även mjölkprodukter då och då så det är inte strikt Paleo. Har du läst om Paleo? Jag tycker det är underbart!

Svar: Jajamän...har i princip samma kosthållning som Paleo förespråkar...!
pcoslife.blogg.se

2014-02-25 @ 07:27:47
#2: Anton

Du har kommit sjukt långt, imponerande att se. Som du märkt är livet fullt av utmaningar du kommer ställas inför. Nu har du gjort de viktigaste att acceptera läget, blicka framåt och skapa förutsättningar för att hantera den här känslan om den dyker upp igen.. :)

2014-02-25 @ 20:52:53
#3: Tweety

Så tråkigt för hen, hoppas det ordnar sig. Skickar en peppkram till dig, så kanske den hjälper dig mot sockersuget ;-) Kram

Svar: Tack!
pcoslife.blogg.se

2014-02-26 @ 12:46:15

Usch!! Jag vet en tjej som slutade helt med socker. Kolla hennes blogg msbree.blogspot.com Hon skriver väl inte så mycket nu om detta, men hon svarar gärna på frågor. Hon bakar mycket också, trots att hon inte käkar socker alls. För sin make :) Hon tog beslutet för typ tio år sen och bara körde. Gick ned i vikt och mår jättebra. Kan vara skönt med en inspiration! Funderar själv i samma banor, men vågar mig liksom inte ut!

Svar: Åh, tack för tipset! Vi försöker vara sockerfri sedan ca 8-9månader...men det är svårt!
pcoslife.blogg.se

2014-02-26 @ 19:12:32
#5: Eleonor

Tråkigt att höra, jag vet inte om det är till någon tröst men det är många som är likadana. Förutom ett beroende, så är det ju också ett invant beteende som man lärt sig någonstans ifrån. I mitt fall - mina föräldrar.

Men ändock så får du ju inte återfall speciellt ofta, jag tycker du är duktig! Jag får återfall desto oftare, och av någon anledning så tillåter jag mig själv att göra det också. Känner mig inte lika stark som jag tycker du verkar vara.

Svar: Tack för dina värmande ord...vet du hur det kommer sig att du får återfall så "ofta" då?
pcoslife.blogg.se

2014-02-27 @ 21:30:34
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: