ZtorZillen

2014-02-17
22:00:41

Hetsätning å spa
 
 
 
Igår hetsåt jag.
Inget jag är stolt över.
Det var en ångest som byggts upp under en längre tid.
Jag vet fortfarande inte något bättre sätt än att hetsäta för att dämpa ångesten.
Det är så pinsamt.
Så sorgligt...
 
Jag var ärlig mot sambon.
Men ååå så jag skämdes.
Å jag skäms fortfarande.
Jag vet inte vad jag ska göra...
Försöker lugna mig genom meditation och att göra bra saker.
Typ pyssla. Virka. Prata med sambon. Hemma-spa osv.
Sambon känner sig äntligen redo att bidra med ett litet foto här på bloggen också.
Han säger han är stolt över mig. Två hetsätningar på två år.
Det tar sig, säger han.
Jag har svårt att se det just nu som något annat än ett misslyckande!
 
 

Kommentarer:
#1: Cia

Den som misslyckas bara två gånger på två år ska vara stolt över det. Det betyder att du 709 dagar av 711 möjliga lyckades.
Fantastiskt bra gjort!
Cia

Svar: Tack. Jag vet. Nu när jag fått några timmar distans till det hela. Jag är stolt. :D
pcoslife.blogg.se

2014-02-18 @ 07:03:27
#2: Anneli

Jag tycker du ska vara stolt att du bara trillat dit två gånger på två år. Så fort jag känner mig lite nere, lite stressad, lite obekväm, vet jag inte heller något bättre sätt att snabbt må lite bättre än att äta. Gärna ost, bröd och te, helst sent på kvällen....

Men - nu har jag tack vare inspiration från dig, lyckats hålla mig ifrån åtminstone 4 av 5 ggr när suget satt in - och se!! Det har gett resultat. Sedan jul har jag tappat nästan 2 kg utan att egentligen anstränga mig alls. Så med dig som ledstjärna jobbar jag sakta men säkert vidare på 3-4 kg till, för att nå målvikten från den tiden när jag orkade och kände mig lagom!

TACK för din inspiration!!!!!
Kram

Svar: Wow! Vilket uppmuntrande inlägg! Tack för det! Sådana kommentarer som du nyss skrev får mig att fortsätta vara öppen om hur jag mår! :D
pcoslife.blogg.se

2014-02-18 @ 13:10:09
#3: Tackan

Va bra att du "erkände" för sambon och va bra att han är så klok!
Kanske var det detta bakslag dom behövdes för att du ska få till en nystart.
Du är inte misslyckad och du ska inte skämmas . Du ska veta att du är en inspiration för mig och du gör ett fantastiskt jobb.

Andas lugnt och sen kör du gärnet . Hejja hejha

Svar: Åh, tack...tack för att du finns!!!
pcoslife.blogg.se

2014-02-18 @ 18:58:59
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: