ZtorZillen

2014-02-05
21:09:53

Giv mig styrka!
Så då var det dags igen (ägglossning).
Så klart.
Idag hade jag tänkt att träna simning. Men det blev inte så, då min simpartner M blev sjuk idag på jobbet.
Istället blev det styrketräning med sambon.
 
 
Usch, vad jag hatar styrketräning. Det är så tråkigt.
Det blir lite lättare med utmaningen...och det är mycket roligare att träna tillsammans med sambon, än att träna själv.
 
Tips mottages gärna på hur man får till ett roligare styrketräningspass!!!
 

Kommentar:
#1: Linda

Jag tycker styrketräning är grymt tråkigt och har därför börjat gå på cirkelträning som är ett gruppass med stationer där varje stationer har en styrkeövning. Tiden går fort, det blir riktigt bra och effektiv träning och man får hjälp med tekniken från ledaren.
Vi tränar även hemma varje kväll sedan 29 dagar tillbaka. 1 min jägarvila, 1 min plankan, 30 armhävningar och 50 squats. När vi kört 30 dagar ändrar vi om lite och kör 1 min 10 sek jägarvila, 1 min planka, 30 sek sidoplanka per sida, 30 armhävningar och 60 squats. Vi har fått in rutinen och gör det varje kväll när vi lagt D för att sova, även om jag varit och tränat redan. Det blir så kul att köra tillsammans men det tar tid innan det blir rutin, nu går det bara av gammal vana varje kväll :)

Svar: Vi har ingen sådan träning här i lillbyn...men din utmaning ska jag presentera för sambon, så kanske vi också hakar på!
pcoslife.blogg.se

2014-02-06 @ 13:13:48
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: