ZtorZillen

2014-08-26
21:20:53

Lugn i hjärta, ro i sinnet
 
Idag har det varit en milstolpe i min "karriär" på socialtjänsten.
Jag har för första gången varit på muntlig förhandling på Förvaltningsrätten.
Det var oerhört läskigt -eftersom jag inte visste alls hur det gick till- och spännande.
 
Som "tur" var så gick rätten på min linje.
I förra veckan hade vi en påtänd psykiskt sjuk man som försökte ta sig in på socialtjänsten och döda oss. Det var i alla fall så han hotade oss...Det är med andra ord mycket adrenalin som har pumpat i min kropp den senaste tiden. De som inte jobbar inom soc har kanske (ibland) svårt att förstå vilket skitjobb vi har ibland...
 
Kände spontant på väg hem från rätten att jag MÅSTE träna, kanske springa när jag kom hem. Inte så klokt med tanke på mitt knä som fortfarande är mycket ömt. Det blev istället meditation med lite havsbris i bakgrunden...och efter det ett yoga-pass från min yoga-app! Det var andra gången jag testade denna app och det var faktiskt helt okej, även om det gick snabbt. Mantrat "lugn i hjärta, ro i sinnet" var det som fick sammanfatta dagen...oftast använder jag inte mantran när jag mediterar, men idag kändes det helt rätt.
 
Jag måste bli bättre på att meditera, så skönt att bli tom i skallen och inte tänka på sitt jobb hela tiden!
Förstår faktiskt inte hur andra soc-tanter klarar vardagen, är det bara jag som tänker mycket på mitt jobb?
Hur gör dem?!
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: