ZtorZillen

2014-08-18
23:37:21

Fjällvandring v 33
Så nu är jag tillbaka i civilisationen. Så att säga.
Jag är -konstigt nog- utvilad och vid gott mod.
Vi har sovit i tält varje natt och vi har ätit mat från vårt trangia-kök.
Sambon hade torkat mat innan avresan, så det blev förvånansvärt god mat, måste jag säga!
 
 
Vissa dagar vandrade vi i hela 10 timmar i sträck. Jag blev mäkta imponerad av både mig, sambon och vovven.
Det var som om vi kom in i ett meditativt stadium och bara gick. Stannade upp, njöt av utsikten och sedan vandrade vidare. Vi hade med oss rejält med packning också. Jag hade en väska som vägde ca 8 kilo och sambons vägde 12 kilo.
 
Jag är otroligt nöjd med vår semester! Tyvärr fick vi avbryta den lite tidigare då det väntades regn både söndag, måndag och tisdag. Men...det gjorde inget. Både jag och sambon var riktigt nöjda och kände att vi hellre åker hem i förtid än att vara kvar och det slutar med att vi är dygnsura och arga för att det är så vått och att tältet inte heller skulle klara av sådant oväder. Och vart är då nöjet?
Nej....vi gjorde rätt som avbröt tidigare än planerat.
Dag 3 tog vi också en hotellfrukost uppe på fjällstationen.
Det var också välbehövligt och njutningsfullt att få gå på en riktig toalett och att få tvätta händerna i varmt vatten.
 
 

Kommentar:
#1: Eleonor

Åh det låter verkligen som ni haft det bra :) Regn är aldrig skoj, det kan verkligen förstöra humöret helt.

Svar: Åh ja, det var underbart! Lugnt och utmanande!
pcoslife.blogg.se

2014-08-19 @ 19:41:44
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: