ZtorZillen

2014-04-07
20:27:20

Vägning
Så...måndagsvägningar igen då!
Idag vägde jag in mig på 89,0 kg.

Vilken chock!
Vilket misslyckande. Eller det är så det känns i alla fall.
Hela 2014, har jag sakta men säkert gått upp i vikt.
 
Skäms så. Usch. Det är så pinsamt.
Jag vill så gärna ta tag i det, komma igen.
Jag vet att jag kan...men vill inte vara ensam.
Känner mig så ensam i allt detta.
Det ska inte hymlas om, men det handlar ju också om önskan att bli gravid.
Att bli mamma. Som det är just nu så är det ju en omöjlighet, om man ska lita på läkarna.
 
Har försökt med mina kollegor på jobbet, två tjejer jag vet vill bli av med lite övervikt..
Om vi skulle göra en satsning tillsammans. Men det verkade inte finnas intresse.
Inte heller med bästa vännen..även om hon gillar att klaga på sin vikt, verkar hon inte så angelägen om att ta tag i det.
 
I alla fall...åter till mig.
Denna gång ska jag arbeta hårt -läs "lungt"- med att få ner mitt kortisol-värde.
I grund och botten tror jag att det handlar om stress.
Jag äter bra (tycker jag själv i alla fall), kalori- och kolhydrats- och snålt, sockerfritt!
Tränar på bra...men det är ju något som är galet i detta.
 
Det som ska få mig och min älskade mysko-kropp LUGN:
-yoga
-meditation
-lågintensiv träning
 
Uppföljning nästa måndag då jag väger mig igen!

Kommentar:

Stor kram! Inte fått någon vettig hjälp av sjukvården ang bebistillverkningen?

Har fått dommen att jag måste under bmi 34 för att de ska utreda ytterligare, "skoj". Blir att lägga in en extra växel på fokusen för mig, men känns lagom kul med alla tvång. Vet många som är betydligt tyngre som blivit gravida spontant så känns lite "surt" bara för att man har pco-syndrom :-(

Svar: Nej...Helen...det går riktigt segt på den fronten..nu jagar vi läkare-för att få veta testresultaten bara!
pcoslife.blogg.se

2014-04-08 @ 17:53:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: