ZtorZillen

2014-04-24
06:17:00

Röda faran
 
Min mormor och morfar har en röd bil, även känd som "röda faran"...
Igår kom ännu en fara - mensen. Åh så roligt (-ironin dryper-).
Men...vad gör det när man numera har en egen liten menskopp!
Denna gåva måste vara gudsgåva till kvinnan! Sådan bra liten uppfinning!
Eller liten och liten, när jag fick den, fick jag en chock att jag skulle "köra upp" en sådan stor kopp i mig..men...
Det var inga problem..och jag förstår inte hur jag har klarat av mensveckan i alla dessa år UTAN en menskopp.
Trodde väl aldrig att jag skulle känna mig FRÄSCH när jag hade mens?! Så skönt...
Å ingen lukt eller något sådant heller...fantastiskt...jag är totalt såld...!
Att det dessutom inte bidrar till sopberget är ännu bättre...och jag gillar att den är miljövänligt också och att man kan återanvända den...månad efter månad...
 
Det som jag inte vågat testa än är att simma/bada med den, men det ska inte vara ett problem vad jag förstår på hemsidan där jag köpte den...har testat att löpträna med den å yoga, det fungerade bra!
 

Kommentar:
#1: Anonym

Men jösses vilken grej. Liksom hänger den smala pipen ut? Och liksom tar man ut och sköljer av och in igen?
Jag är skeptisk, fascinerad och lite full i garv :-)

Svar: Hahaha! Va roligt, jag blev liksom lite "rädd" när jag fick hem den..och när jag läst om den online...just den där koppen är en som man klipper bort "pipen" så att du får den så kort/lång du vill ha den..det ska hjälpa en att få ut den sedan..men jag själv tycker att det fungerar bra även utan pip..så att säga! Jag älskar min i alla fall, även om jag som du var MYCKET skeptisk till det, men hade läst så många positiva recensioner om det så var ju tvungen att testa!
pcoslife.blogg.se

2014-04-24 @ 12:43:12
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: