ZtorZillen

2013-09-18
22:31:00

Gruppträff x 2
Som sagt, så gick jag på två gruppträffar igår!
Det var roligt att träffa en ny coach och höra hur han höll sina träffar.
Det var också roligt och inspirerande att träffa andra, nya, Itrimare, som gick i en annan grupp!
Så tack för att jag fick gästspela.
 
Det är så spännande detta med Itrim och viktnedgång. Omläggning av livsstilen och så. Vi kommer från olika världar, känns det som ibland. Vi är på väg olika snabbt till olika mål. En i min "nya" grupp, visade sig att hon inte alls tog det här med Itrim på så stort allvar, hon berättade att hon brukar "fuska" ofta. Men...hon sa det inte så högt att så många fler än jag och min bordsgranne hörde det. Nej,då.
 
Frågan är då; "för vem fuskar du?"
Det är ju inte för ITRIM:s skull som jag vill gå ner i vikt. Även om de stöttar mig till 100%, så tjänar de ju ändå pengar på detta. Det är deras jobb. Jag menar inget illa med det, utan det är bara ett konstaterande. För vem fuskar du? Det är ju du själv som drabbas. Det är ju också så jag kom till Itrim från början...för att jag under tidigare försök att gå ner i vikt alltid har "fuskat", avvikit från planen och återgått till gamla vanor. Kan också tycka att om du "fuskar" eller avviker från din planering, ofta...då kanske det snarare handlar om att du har återtagit en av dina gamla vanor?
 
 
Eftersom det var lite detta som var temat på Itrim-mötet...eller snarare; vad visar forskningen om hur man behåller sin nya vikt?
-Daglig motion, 60 minuter (då räknades ALL rörelse, typ gå till jobbet, gå ut med hunden, ombytt motion osv)
-Minskat kalori- och fettintag (i relation till vad du hade som tjockis...)
-Ät frukost (vad ska man äta? det framkommer inte i forskningsunderlaget, utan det viktigaste är ATT du äter, vilket verkar logiskt då man inte har samma tendens att överäta resten av dagen om man äter frukost)
-Regelbundna måltider (som coach E sa; "julafton är också regelbunden")
-Regelbunden vägning (samma kommentar som ovan..vad är regelbunden?)
-Små, inte stora, återfall
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: