ZtorZillen

2013-09-12
23:40:28

Dag 314
Lite kort sammanfattning om läkarbesöket, som är orsaken till min frånvaro...
Inga positiva nyheter, men inte heller några negativa. VI pratade inte om det jag ville (möjligheter till att få hjälp att bli gravid), utan vi pratade om det han ville (PCO och övervikt). Han konstaterade att min medicinering hjälp, eftersom jag gått ner i vikt (eftersom det inte kan bero på att jag äter strikt och motionerar regelbundet *ironi*). Jag sa att jag mått jättedåligt av medicinen....han skrev ut en till medicin och rekommenderade mig att börja ta medicinen i lägre dos. Blir jag gravid ska jag sluta medicinera genast.
 
Tycker det är obehagligt med medicin-fixeringen generellt i världen. Lite som "din tonåring är ledsen, jag skriver ut antidepressiva", "okej, du har adhd, jag skriver ut lite lugnande"..."jaså? du är utbränd? ta de här pillrena och sjukskriv dig ett tag"...Istället för att ställa sig frågan "VAD ÄR DET SOM ÄR ROTEN TILL PROBLEMET" Istället för att medicinera bort symptomen...som han nu försöker göra med mig...men det var väl kanske lite så jag ville från början också? "Jag är fet, ge mig ett smal-piller"
 
Det blev iallafall ett pass på Friskis idag också. I den lilla by jag bor i finns det bara grupp-pass på Friskis, alltså inget gym. Så för ett år sedan...eller ett halvår sedan hade jag aldrig köpt ett friskiskort. Men nu har jag alltså gjort det. Inser, när jag står i duschen...att det har kommit så många fler fördelar av viktminskningen än de där självklara fördelarna som alla förstår. Mindre ont i knäna, kan köpa kläder i vanliga affärer, orkar gå långpromenader med Samson, når golvet med handflatorna (med raka ben) osv osv.
 
Det som blev så tydligt var idag. När jag gick på passet. Själv. Kände ingen där, men gick dit för att träna och ha kul. Bara sådär. Skit i vem som orkar bry sig om att sucka åt den där tjockisen med noll koordination. Skit samma. Jag är där för att jag vill bli svettig, jag vill gå ner i vikt...och det ska jag klara på naturlig väg! Jag har ju klarat av det hittills, eller hur?!
 
Och vilken skönhet jag var sedan då! Drypande av svett studsade jag likt en liten gummiboll, in i duschen...så jäkla stolt över mig själv! Jag gjorde det! Igen! Själv. Jag vågade. Jag utmanade mig själv och en av mina största rädslor, att motionera i grupp...nu har jag gjort det! Jag är stark!
Heja mig! Det är en sådan kick för självförtroendet...att klara av något man inte trodde att man skulle klara av. Jag är så stolt och glad. Det här kommer gå bra. Tacka vet jag bror min och hans detox! Den har gett mig en liten extra skjuts i rätt riktning och jag är nu gladare än jag varit på mycket länge! Tänk vad naturlig mat kan göra för underverk!
 
 
 

Kommentarer:

Vilken tråkig läkare!! Verkar vara en universal lösning på alla hälsoproblem - gå ner i vikt.. Det kan ju faktiskt finnas annat bakom! Jag har efter mycket tjatande fått så jag ska ta blodprov för att kolla om jag har pco/sköldkörtel eller hypofys obalans, så blir dränerad på måndag på blod ;)

Du är sjukt duktig som kämpar på med vikten, maten och träningen! Jag är i zombieland för tillfället, infektion på infektion typ (självklart för jag är överviktig enligt läkare och inte för jag har över aktivt imunsystem som står i journalerna sen 10 år tillbaka ;-) ). Kram och fortsätt kämpa med de dryga läkarna <3

Svar: Lycka till med dina utredningar...!
pcoslife.blogg.se

2013-09-13 @ 17:23:00

Ps. Gillar de lite ljusare nya temat!!

2013-09-13 @ 17:23:28
#3: Tackan

Bra jobbat med träningen och storprutt på läkaren

Svar: :D TACK
pcoslife.blogg.se

2013-09-14 @ 08:05:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: