ZtorZillen

2013-10-31
23:30:05

Dag 363
Hejhopp i lingonskogen!
Allt väl med er?
Hos mig är det bara bra. Jag har varit på en tur i Stockholm idag. På hembesök hos ett familjehem med flera ensamkommande flyktingbarn i familjen. Riktigt mysigt var det. Jag hade två barnsamtal, varav jag målade och ritade med en flicka och samtalade med en ung kille. Tyvärr ligger Stockholm så pass långt bort att vi inte hann tillbaka till mitt Friskis-pass som började kl 17:00. Jag var hemma 5 min innan. Tja, det gjorde inte så mycket. Jag kompenserade detta genom att gå på långpromenad i Eskilstuna istället!
 
 
Eskilstuna har blivit min "långpromenadsstad". Sambon tränar ju aikido där, och jag tycker det är lite mysigt att åka till en större stad och gå lite i affärer och se lite annat än hembyn så att säga.
Har jag sagt att vi verkligen gillade bostadsrätten vi var och kollade på i söndags?
Just nu tänker vi nästan bara på flytt och eventuell köp av lägenhet, så vuxet och läskigt..
 
 
För övrigt så fick jag i alla fall ihop mina 10 000 steg, även om mitt mål alltid är 11 000 steg, men allt över 10 000 är bra!
Maten har också fungerat förvånansvärt bra idag, även om jag varit på resande fot hela dagen/kvällen.
Blev ägg-frukost, kebabsallad-lunch, kaffe, kyckling och broccoli-kvällsmat!
Vattnet är återigen lite svårt att få till.
Ska bli bättre på det, lovar!
Eftersom jag har mycket torr hårbotten och har sett att det blir mycket bättre om jag dricker mycket vatten är jag också extra motiverad numera att se till att jag dricker minst 1,5 liter vatten om dagen!
 
I morgon jobbar jag bara halvdag!
Längtar till helgen!
 
 

Kommentar:
#1: Tackan

Kan barnen svenska eller jobbar du ned tolk ? Hur blir det när de bor i familjehem i början, kan familjen det språket då eller kör man " kroppsspråket"? Eller kommer barnen först till institution innan de hamnar i familjer? Kan de komma direkt till familj?

Bra att du fick till så många steg :-)

Svar: Skrev svar i ett enskilt inlägg! Tack för dina frågor! Det får mig själv också att reflektera..!
pcoslife.blogg.se

2013-11-01 @ 19:37:54
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: