ZtorZillen

2013-10-01
22:21:45

Dag 333 "Brev till mig själv"
Idag på Itrim-gruppen fick vi tillbaka våra brev. Vi skrev brev till oss själva för ca 1 år sedan. Uppgiften var att skriva som om vi redan var ett år in i framtiden. Jag vill dela med mig av mitt brev som jag skrev för ca 1 år sedan. Det är så sjukt märkligt att läsa brevet, jag blir så stolt över mig själv och känner mig riktigt nöjd. Samtidigt som jag nu känner att fokus ligger allt mer på att bli gravid, framför att gå ner i vikt....
 
Nu kommer brevet;
 
 
 
"26/11-12
Jag mår bra nu. Jag är lugn, jag har teoretisk kunskap om mat och använder det i praktiken. Idag firar jag ett år utan hetsätning. I min kropp växer ett nytt liv, jag ska bli mamma! Jag äter en balanserad kost, 4 mål/dag. Jag njuter av att träna och känna mina muskler arbeta. Mina muskler syns. Jag får komplimanger och jag tar emot dem, sträcker på mig och säger "tack" och jag är stolt över min resa och min förändring. Det här är början på något stort. Det här är resten av mitt liv! Jag mår bra nu. Jag känner en inre balans. Jag har lätt att varva ner. Min bebis mår bra i mig för att jag tar hand om både kropp och själ. Min kondition är god och jag minns inte senast jag hade ont i rygg och knä. Jag är fysiskt aktiv varje dag. Min kropp är stark och det syns. När P (sambon) smeker mig är det en vacker kropp, en utan bilringar, en kropp med tydliga kurvor. En stark kropp. När jag ser mig själv i spegeln ser jag mig själv tittande i ögonen med ett stort leende. Jag är lycklig. Jag älskar mig själv. Min bästa vän är jag. När min hand smeker min mage vet jag att ett liv växer inuti. Jag älskar min kropp och jag är glad, lugn och trygg i mig själv. Jag har börjat gå upp lite i vikt, men det är inte fett, det är min bebis som växer. Jag ska bli mamma och inget gör mig mer lycklig!"
 
(målbilden!)
 
 
 

Kommentarer:
#1: alexandra

fint det brevet är, verkligen från hjärtat. Du e grym som gått ner så mkt, tycker du kämpar på superbra. kram

Svar: Tack, Alexandra! Roligt att höra av dig!
pcoslife.blogg.se

2013-10-02 @ 20:48:34
#2: A

Vilket fint brev!
Stor kram

Svar: KRAM
pcoslife.blogg.se

2013-10-05 @ 00:39:54
#3: Tackan

Fina fina zillen. Vilket fint brev.

Svar: Det var imponerande! :D
pcoslife.blogg.se

2013-10-05 @ 19:32:45
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: