ZtorZillen

2013-11-30
21:21:27

Lycka är att vara social
 
Har vintern kommit till er än?
Eller är det fortfarande höst?
Här är det höstväder..men det börjar bli mer runt nollan nu...
Men vad passar bättre en höstkväll än lite soppa?!
 
För några dagar sedan var jag hos en vän...vi lagade mat tillsammans och avnjöt denna underbara soppa..
Sedan var vi ute med hundarna och pratade en hel del.
Jag är så glad att min viktnedgång även har gett mig modet att börja umgås med människor mer "på riktigt", inte bara ytligt som det varit tidigare i mitt liv. Jag har liksom varit fejk-social...om ni förstår vad jag menar?
Jag har alltid varit på helspänn och tyckt att det varit mer eller mindre obehagligt..
Nu njuter jag av det på ett annat sätt.
Fortfarande inte lika lätt som jag skulle önska, men jag har i alla fall folk runt omkring mig som jag känner mig avslappnad med och som jag njuter av att dela en stund med..och dela med mig av mina egna tankar.
Det är så viktigt, inser jag nu,
Nu när jag ser vad jag tidigare missat. Det jag har hållit mig ifrån.
Jag har liksom använt övervikten som en ursäkt.
Nu är det ju flera kilon kvar...det är det..mitt nästa mål är 7-något. Komma in på 70-talet!
Några tips på vad jag kan ta mig för nu när jag har så ont i ryggen??
 
 
 

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: