ZtorZillen

2013-05-22
22:07:27

Dag 201
Man måste bara älska somalier på något sätt...de och deras olika traditioner och deras kultur...alltså jag gillar somalier. De är så komplexa och så annorlunda mot min västerländska synsätt på världen.
 
Idag fick jag lära mig att man byter kläder. Inte liksom "bytt är bytt och kommer aldrig igen". Utan mer..här har jag min garderob, du är min vän, välj vad som passar dig och ta med dig det hem..nästa gång jag besöker dig så tar jag med mig något från dig...och sedan byter vi tillbaka. Även med smycken!
Helt genialiskt vill jag påstå. Snacka om miljötänk..det gillar jag!
 
 
Andra goda nyheter idag är att jag har fått tillsvidare anställning, med det jobb jag gör nu då!
ÄNTLIGEN kan vi titta på hus på mer allvar. Åh, så roligt detta ska bli!
Vi har en husvisning redan på måndag som jag ser fram emot. Det är ett hus som förmodligen behöver renoveras en hel del..men är det i bra skick i övrigt så är vi intresserade. Utropspris 675 000. Så det är ju verkligen inte farligt.
Spännande, va?
 
Kroppen är trött som bara den idag. Jag har valt att inte göra någon överdriven motion idag. Det får räcka med hundpromenad. Är med i Köttbullens BOL..där jag är gröna laget. Är skitnervös över att jag inte ska ha gått ner något till på måndag. Det är då det är vägning...Åh..vill så gärna komma under 88 kg. Så irriterande och frustrerande att stå still! I morgon ska jag till Itrim och ha 6 månaders uppföljning. Det är med skräckblandad förtjusning. Jag önskar jag gått ner mer...men det är helt okej..utifrån yttre omständigheter att det blivit så "lite" som det blivit. Men jag är glad...jag går inte upp och det är liksom stabilt. Även om det inte går i rekordfart. Jag har PCO och jag har lite svårare att gå ner i vikt. Jag har fuskat med kolhydrater. Så att resultatet blir därefter är kanske inte så konstigt?
 
Min bror förespråkar just nu gluten- och laktosfri kost. Sockerfri ska det vara också och ekologiskt.
Rätt fetter och inga underjord-växande grönsaker.
Kanske vore detta något för mig?
Känner mig lite velig idag.
Ja, vi får se hur det blir imorgon på vägningen..håll tummarna!

Kommentarer:
#1: Eleonor

Lycka till, jag håller tummarna :D
Och grattis till jobbet, eller tillsvidare tjänsten. Det underlättar livet en hel del!

Hoppas att ni gillar huset :D

Svar: Det hoppas jag också! Tack tack!
pcoslife.blogg.se

2013-05-22 @ 22:26:27
#2: jannica

Grattis till jobbet!

Svar: Tack tack!
pcoslife.blogg.se

2013-05-23 @ 06:19:12
#3: Tackan

Grattis till jobbet!! Va spännande att få följa er husjakt!

Ang somalier, har mött väldigt många i arbetet och faccinerad blir jsg men också frustrerad. Upplevde deras syn på barn som jobbig. Mötte också många unga unga flickor med hopp om att inte tvingas in i att följa traditionerna.
Roligt att läsa dina positiva iakttagelser.

Svar: Tack! Tja...det finns mycket negativt också som jag lärt mig i jobbet, men väljer att skriva de positiva iakttagelserna istället för att göda gemenemans fördomar, vilket det säkert lätt kan göra...!
pcoslife.blogg.se

2013-05-23 @ 10:22:44
#4: Tackan

Ja risken med att diskutera det negativa är att ge kraft åt fel håll liksom. Samtidigt är det viktigt att lyfta problem till ytan, men också det positiva. Tex om man gör en utredning så ska man ju också belysa det som fungerar.

Svar: Håller helt med dig. Vet dock inte om just jag är så duktig på att skriva att jag kan få fram det på både det negativa och positiva..det gäller ju också att det inte blir som en anklagelse...eller spä på folks fördomar..
pcoslife.blogg.se

2013-05-23 @ 19:43:13
#5: Emma

Guuuuuuuud vad kul att se på hus. ♥

2013-05-23 @ 19:53:49
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: