ZtorZillen

2013-03-08
20:38:39

Dag 126
Ja, då befinner jag mig alltså på ett vandrarhem mitt i centrala Sundsvall. Jag och sambon. Utan hund. Själva. Mysigt. Vi har spenderat dagen med att fönstershoppa, bio, café och sedan restaurangbesök. Vi har pratat massor, hånglat endel och hållit varandra i handen medan vi vandrat upp och ner längs gatorna i Sundsvall. Jag trivs.
Har helt glömt bort vilken dag det är och allt vad viktångest heter....
 
Just nu har jag bara en go känsla i magen. Till fikat tog jag en sockerkaksbit, jag åt upp en fjärdedel. Jag blev nöjd. Jag är stolt över mig själv. Till bion blev det en cola zero. Inget popcorn. Kors i taket. Kvällsmat blev pizza, jag åt tills jag blev nöjd resten slängdes. Jag är stolt över detta. Det är min kropp, mina val och jag har kontroll. Det känns superbra. Jag är så glad, även om det kanske för en del av er låter som ett misslyckande. Men det är det inte. Detta är inget sprintlopp, det är ett maraton...jag ska klara den långa distansen...detta kommer gå så bra så!
Jag är glad över dagens alla val. Som jag valde medvetet!
 
 
Bra-idag-lista:
-Bara medvetna mat-val
-Inget popcorn
-Promenerat mycket
-Haft egentid med sambon
-Planerat en hel del inför hus-köp
-Inget dåligt samvete av mina matval

Kommentarer:
#1: A

Så mysigt ni har det! Bra med medvetna val!
Kram och trevlig helg

Svar: Hoppas du hade en trevlig helg också! KRAM
pcoslife.blogg.se

2013-03-08 @ 23:58:20
#2: Tackan

Blir så stolt över dig...varje dan vinst är det som gör det till en livslång förändring. Bra jobbat

Svar: Tack så jättemycket...det värmer att du skriver så!
pcoslife.blogg.se

2013-03-09 @ 08:14:44
#3: smulan

Tycker du har helt rätt inställning:)
Fortsätt ha det mysigt!
Kram

Svar: Det var kanon!
pcoslife.blogg.se

2013-03-09 @ 17:02:39
#4: Susanne

Du ska vara riktigt stolt över dig själv.

Svar: Det är jag!
pcoslife.blogg.se

2013-03-09 @ 18:15:34
#5: Anna

Jag blir alldeles varm och jättestolt över dig! Stor kram!

Svar: Tack, tack!
pcoslife.blogg.se

2013-03-10 @ 10:22:10

Grattis! Duktig du är! :)

Svar: Tack! :D
pcoslife.blogg.se

2013-03-11 @ 10:28:09
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: