ZtorZillen

2013-03-04
22:40:42

Dag 122
Ja...då var det dags att återigen sammanfatta dagen som gått.
Jag känner fortfarande ett sug efter att träna. Dessvärre har jag även ett sug efter sötsaker och allt som är dåligt i matväg. Drömmer till och med om kolhydrater. Om bröd..vitt. Kebab. Dressingar. Pizza. Bullar. Kakor. Sötsaker. Smaksatt caffelatte...ja, säg något som inte passerat hjärnan idag?
 
Ibland undrar jag vad det är för fel på mig? Vad är det som gör att den kortsiktiga belöningen är så mycket större än den långsiktiga? Är det så att jag inte vill tillräckligt mycket? Eller är det så att jag återigen nedvärderar mig själv och anser att jag inte är värd detta?
 
 
BRA-iga-listan:
-Gått mina steg
-Fortfarande feberfri
-Anmält mig som intresserad att bli familjehem
-Tagit mig tid att lyssna på någon som verkligen behövde det
-Skrivit en tung utredning på jobbet, vilket krävde mod och beslutsamhet
 

Kommentarer:
#1: A

Vilken bralista.
Stor kram

Svar: KRAM!
pcoslife.blogg.se

2013-03-04 @ 23:08:40
#2: Anna

Jag är precis likadan en del dagar. Har fortfarande ingen aning om varför, men ibland fungerar det med vatten, ibland med mer mat och ibland lite godis...

Svar: Hm...!
pcoslife.blogg.se

2013-03-05 @ 13:11:48

Tadaaa! Vet du vad - jag har faktiskt svaret :) Det är inte dig det är fel på det är hjärnans funktion! Skönt va :) Jag skrev om det efter en kanonbra artikelserie i SvD:
http://2xlblog.com/2013/02/18/vikt-och-halsa-kortsiktig-beloning-enklaste-valet/

Svar: JASSÅÅÅÅ? Intressant!
pcoslife.blogg.se

2013-03-05 @ 20:31:46
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: