ZtorZillen

2013-03-03
22:48:00

Dag 121
 
 
 
Idag har jag, sambo och min pappa varit på husvisning. Japps, vi går i hustankar.
MEEEEN just nu tittar vi bara, och drömmer. Annars är det inte så mycket som händer i mitt liv, är fortfarande halvsjuk, men ska ta mig till jobbet i morgon i alla fall. Är för dumsnål, och lever man bara på en lön så är det liksom svårt att säga nej..även om man kanske borde.
 
Vilar mest i sängen...försöker vara lugn och stilla.
Har varit ute lite med lillskiten också på promenad i sakta mak, så att säga,
På tisdag har jag vägning och gruppmöte på Itrim. Känns föga lockande, då jag inte alls gått ner något sedan sist jag vägde mig där.
 
Känns som om vikten mer och mer förlorar sin betydelse.
Jag menar. Jag väger mig inte varje dag längre, vilket jag gjorde i början av Itrim-resan.
Jag tänker inte ens på vikten varje dag.
Det är också ett framsteg som heter duga. Känns som det var sisådär 26 år sedan det hände.
Kärleken till mat och sötsaker är dock inte så drastiskt förändrade!
Men...blir mätt fortare, äter mindre, tänker mindre på mat...
När jag väl tänker på mat, är det inte på samma fanatiska sätt som tidigare...inte alltid i alla fall.
Men visst. Jag är inte botad från min ätstörning eller så...nej, men på god väg, skulle jag vilja påstå!

Kommentarer:
#1: Susanne

Ibland hamnar man på en platå där man inte gått ner något, du kommer snart därifrån.
Kram

Svar: Hoppas jag med! Tror det blir bättre när jag är frisk nog att motionera!
pcoslife.blogg.se

2013-03-04 @ 06:03:10
#2: Eleonor

Vad härligt det låter, jag vill också ha kommit till det stadiet. Men är inte riktigt där än! Du är duktig du :)

Svar: Krävs intensivt arbete med både kropp å själ, kan jag lova!
pcoslife.blogg.se

2013-03-04 @ 09:40:03

Låter toppen att du inte väger dig varje dag och inte tänker så mycket på vikten. Det går absolut åt rätt håll!

Svar: Yes det gör det!
pcoslife.blogg.se

2013-03-05 @ 20:41:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: