ZtorZillen

2013-06-11
22:23:30

Dag 221
Var på gruppmöte på Itrim idag. Det är trist att det är så många som har droppat av under tiden...idag var vi tio stycken där, jag tror att vi var strax över 15 pers när vi började.
 
Dagens vikt slutade på 88,4 kg.
Bläää...vet inte vad som händer, kanske är det vätska eller något? Jag vet inte!
Skit samma egentligen, det är en ny dag i morgon. Jag har varit sjuk länge..också..och inte tränat..
 
Hm..i övrigt älskar jag att gå på gruppmötena.
Känns lite som AA, som man ser på amerikanska filmer.
Jag får mycket stöd och känner mig inte ensam i mitt matberoende.
Extra "kul" är att det finns en annan tjej i gruppen som är mer som jag, har svårt med god mat och älskar salt!
De flesta andra har sötsug, och ätit för mycket sötsaker..
 
Idag märkte jag också av att det är många som tänker i "unna"-sig termer. Att de måste unna sig mat.
Det var två som till och med sa "varför ska man leva om man inte får unna sig godsaker då och då"
Varför ska man unna sig saker som man mår dåligt av i längden?
Är det inte bättre att unna sig en massage, manikyr, spa-dag, fräscha grönsaker, en extra semesterdag, gå ner i arbetstid, vara med familjen, köpa drömvillan, jobba med det du älskar att göra, utbilda dig..spela musik, dansa osv osv
Jag kan komma på tusen saker jag kan unna mig, som inte handlar om mat...
Vad tänker ni kring det här?
Själv blir jag provocerad, även om jag förstår dem.
Jag äter också extra gott ibland...men på inget sätt lurar jag mig själv att det är att unna mig att stoppa in onyttiga saker i munnen på mig själv. Jag väljer att äta glass, som jag gjorde när jag var sjuk. Det är ett val.
Men om kroppen ville att jag skulle unna mig något som jag mår bättre av, så hade jag blivit bättre av att unna mig en semesterdag eller två. Kanske en massage eller lite nya kläder!

Kommentarer:
#1: Eleonor

Du tänker helt rätt tycker jag, men har nog själv ett unna-tänk. Jag tror att jag fått det på grund av uppväxt, för mina föräldrar har också alltid unnat sig. Man tar efter dem, felet man själv gör är att man unnar sig för ofta! Men du har helt rätt, jag skulle hellre unna mig en extra semesterdag än en stor chokladkaka.

2013-06-12 @ 07:58:43
#2: Eleonor

Förresten, hur mycket äter du per dag? Du kanske äter för lite?

Svar: 3x200kcal + ett mål mat om dagen!
pcoslife.blogg.se

2013-06-12 @ 19:48:20
#3: Eleonor

Okej, det kanske kan förklara saken. Man ska helst inte äta under 1200 kcal. Kroppen kan göra finurliga saker, bland annat anpassa sig efter hur mycket man äter.

Svar: Du har så rätt så, det vet jag ju också...kanske skulle jag öka upp lite...?
pcoslife.blogg.se

2013-06-13 @ 17:13:37
#4: Eleonor

Ja lite, men du måste öka gradvis.jag vet inte exakt hur många kalorier du äter och hur mycket du rör dig. Men öka med 100kcal i veckan om du bestämmer dig för att göra det. Du behöver antagligen inte öka så mycket heller men kanske 200-300kcal. Man vill ju inte öka intaget för mycket heller för då kanske man går upp i vikt.

2013-06-14 @ 09:28:03

Unna dig att sätta på tre av dina favoritlåtar och dansa järnet. Det spelar ingen roll hur eller vad, bara dansa.

Svar: Hihi! Jag dansar i duschen ibland...till tonerna av mig själv ;)
pcoslife.blogg.se

2013-06-15 @ 09:14:18

Det är kvalitets tid!!! :)))

2013-06-16 @ 09:37:06
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: