ZtorZillen

2013-07-27
10:34:06

Något jag saknar...
Något jag saknar så här en vecka in i mer strikt kost...är gröt. Jag saknar min morgongröt.
Så...försökte googla lite på alternativa grötar...
Hittar en del. Men jag har ju lite svårt med kokossmaken som verkar så närvarande
i de mer alternativa grötar (eller hur man nu böjer ordet "gröt"?).
I alla fall så har jag massor med ekologisk blomkål hemma.
Tänkte att jag kunde göra lite blomkålsmos, med en smörklick på.
Kanske är ett okej substitut. Sedan lite psyllium på...
Blanda ihop...
 
 
Vips..något form av grötliknande röra blev det i alla fall.
Blomkål är ju kanon på många sätt, tycker jag.
Gillar smaken, rå eller kokad.
Mättar bra och är nyttig!
Kan det bli bättre?
Det blev i alla fall dagens frukost. Om ni har några andra tips på gröt, tas det tacksamt emot.
Ska väl testa en med kokosmjölk och kokosmjöl...men är lite tveksam till smaken som sagt.

Kommentar:

Hmmm. Fast havregrynsgröt är ju bra! Man kan blanda i lite äggvita innan man kokar upp för att öka på proteinet, när gröten är klar har man på en massa bär. Gott och nyttigt och inte så mkt kalorier.
Du kan också kolla på denna blogg som är duktig på alternativ:
http://liveitloveit.shapemeup.se/

Svar: Jo, jag vet...men går ju på detox nu...så äter knappt några kolhydrater alls förutom de från grönsaker dvs!
pcoslife.blogg.se

2013-07-27 @ 14:07:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: